Tillfälligt rum

Har en mycket innovativ man måste jag säga. Han håller på i vardagsrummet nu. Han ska bygga ett rum till Lukas och sen blir det en tv hörna över till oss. Det blir lite trångt men det får gå. Han bygger väggen så att man lätt kan ta bort den och återställa om man ångrar sig eller ska sälja huset eller så. När han lade golvet så fick han flytta runt på alla möblerna därinne. Så idag skapade han ett tillfälligt vardagsrum eller snarare biorum i garaget. Han hämtade ner en massa mattor från vinden och innan dess dammsög och moppade han därinne. Svärfar kom hit på middag och sen hjälpte han Kim att bära dit soffan. Nu ska han bara koppla in projektorn oxå. Den ska kopplas infrån vinden så det gör han en annan dag. Här hemma drar vi all el via vinden, smidigt det.


Bakom presenningen har vi vagnarna och sånt för att kunna nyttja lite space




För att kunna gå utan att bli kall om fötterna (man får gå via uterummet) så har Kim letat upp resterna av husvagnsgolvet och skruvat dit.

Han är ett litet geni min sambo, tro mig det är han. Han lägger alltid ner sin själ i det han gör!

Annars har vi haft en rätt bra dag här hemma. Barnen var lediga ifrån skola och dagis eftersom de hade kompetensutveckling. Förmiddagen var seg. Alice bråkade och krånglade. Efter Lukas hade sovit och vi ätit lunch så gick vi ut. Underbart! Tog en promenad med barnen och de fick en varsin glass nere i affären. Sen gick vi till lekparken så de fick leka av sig lite. Sen vandrade vi hem. Lukas sov i vagnen, Alice slocknade i våran säng framför en film. Sen kom svärfar/farfar och vi åt middag tillsammans.



Alice har haft himla otur i två dagar nu. Igår halkade hon när hon skulle gå upp på sin matstol så hon slog läppen i bordet. Den svullnade upp och blödde rejält. Idag slog hon i läppen på samma ställe igen så det började blöda. Sen såg jag att hon antagligen slog i ögat samtidigt för det var alldeles svullet. Hon var inte den enda som vurpade idag. Jag drog mig när vi var ute och gick. Gick i en sväng i en nerförsbacke. Jag genade över isen, men det skulle jag inte ha gjort. På två sekunder så låg jag ner. Eftersom jag höll i vagnen så välte den och Lukas började gråta. Som tur var satt han i åkpåsen så han ramlade aldrig ur men han blev väldigt rädd. Jag flög upp fort som fan och välte rätt vagnen och lugnade lillen. Fick inte alls ont, kändes knappt men jisses vad halkigt det är. Och hundskit överallt i vanlig ordning. Vidrigt! Det är väl bekvämt att låta hundarna skita i snön men när det smälter då. Idioter!


Just det ja. Mamma var här med lite kläder till barnen. En legotunika till Alice och byxor till Lukas.

Nu ska jag se på halv åtta hos mig på play. Sen blir det lite mer surf sen sängen. Barnen väcker mig i ottan så på kvällen är man rätt sliten sen. Fast jag bara är hemma. Barnen har en förmåga att trötta ut mig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0