F**kin´Perfect

Just nu är det ljuvligt här hemma. Det är tyst! Överallt utom i mina hörlurar. Det här är himmelriket. Jag vet att man kanske inte bör säga det men det skiter jag fullständigt i. Jag har haft en intensiv dag med alla tre kids så nu njuter jag bara. Felix är fortfarande vaken men han leker på sitt rum. Jag har börjat lessna på det här med att bara gå hemma med kidsen. Jag vill komma igång nu känner jag. Jag sitter insnöad i Bäckislava hela dagarna, det tröttnar man på tillslut kan jag lova. Sen jag fick barn för 7,5 år sen har jag nästan aldrig lämnat bort dem för att vara själv. Jag tar alltid hand om dem och tar bara in barnvakt om det verkligen behövs och om jag ska åka iväg någonstans. Egentligen borde jag göra det oftare. Man behöver ladda batterierna som förälder. Låter kanske som en klyscha men så är de faktiskt. Skulle ge mycket för en weekend någonstans nu. Blir extra extremt eftersom barnen knappt varit på dagis på fyra veckor pga sjukdom och lov. Ska bli skönt när allt drar igång till veckan igen.

Igår när vi fick beskedet om Zarah så satte sig Felix och ritade en teckning. Jag frågade honom och jag fick sätta ut den här och det fick jag.



Tror inte att det syns på kortet men klockan på kyrkan står på 17.50 som den var när Kim hade ringt. Av Felix om Sara står det för att så skriver de i sina händelseböcker på skolan. Och alla hjärtan är för att vi älskar henne. Sen är det hennes skelett i jorden. Längst ner i vänstra hörnet är vi som familj när vi gråter, Lukas är den på alla fyra. Han är så fantastisk min kille. Kan säga att tårarna rann när jag såg den. Jag är allt för blödig när det kommer till mina barn, eller rent allmänt egentligen. Kan aldrig se på tv utan att lipa.

Känns som att jag håller på att bli sjuk. Har ont i halsen och näsan och har börjat hosta lite. Alice och Lukas hostar och snorar som bara den. Men Alice är feberfri, det tackar vi för.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ungar är för härliga. Felix är en mycket känslig liten kille, bra att han får utlopp för sin sorg, det är stort för en 7-åring när ett djur dör, det är bara så. Kram

2011-01-05 @ 20:26:26
Postat av: Maria

Ja han är verkligen känslig, det har han alltid varit. Ja visst är det så att det är stort för ett barn. Kram på dig med!

2011-01-05 @ 20:32:10
Postat av: Sara

Vad fint han gjort sötnosen!

2011-01-06 @ 13:58:47
Postat av: Maria

Sara: Ja han är rar :)

2011-01-07 @ 10:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0