She´s a whining little bitch!

Jag vet att jag gnällt en del sista tiden. Men just nu är det inte roligt. Det är piss ass fucking boring! Vi har suttit inne en hel vecka och glott eftersom Alice haft hög feber hela veckan. Hon har knappt ätit på en vecka och gått ner i vikt, hon har inte varit på topp alls. Idag tror jag inte att hon har någon feber eller så har hon lite men igår var den hög igen. Hade fått för mig att idag kanske var dagen då den här familjen gjorde entré i samhället igen. Men ack vad jag bedrog mig. Nu var det Lukas tur att få 39 graders feber. Han har knappt sovit inatt och givetvis inte jag heller. Han har hostat länge nu och det låter som att han ska hosta upp lungorna på nätterna och snoret rinner. Vi har varit sjuka sen andra december nu bortsett från några dagar här och var. Vet inte hur många träffar med folk och släkt vi ställt in sista tiden. Inte ens dagispersonalen har jag träffat. Känner mig som en eremit och det är inte nåt jag trivs med. Jag är sällskapssjuk och social och älskar att ha folk omkring mig.

Jag har varit mammaledig länge nu och det blir ensamt och det är samma sak varje gång. När jag närmar mig ett år blir jag galen. Nej det är inte synd om mig men det börjar bli riktigt tråkigt. Kim är i väg hos några kompisar och ser film. Jag hade tänkt följa med men vill inte kalla in barnvakt när Lukas är sjuk. Dessutom är barnvakten oxå sjuk och går på pencillin. Nä nu är det dags att friskna till innan jag sliter av mig håret. Barn, disk, matlagning, lösa konflikter, byta blöja, vyssa, vagga, lägga, väcka, laga mat, plocka disk, laga mat, plocka tvätt, lösa fler konflikter, oj nej har Lukas smått i munnen, gapa lille vän. All day long! Jo jag älskar mina barn men jag behöver bara vara Maria oxå! Tacka vet jag kvällarna, annars skulle jag gett upp.

Nu har jag GNÄLLT ännu lite mer, för omväxlings skull menar jag. Kärlek till er!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vet precis vad du menar, fattar inte hur du orkar! Jag har tillräckligt med Lucas bara! Fast han far i kring som 19 ungar! ler. Hoppas att du får komma ifrån snart. Kram

2011-01-08 @ 17:03:33
Postat av: Anna

Jag känner mig också som en riktig eremit. Skadade foten för fem veckor sedan och har varit utanför dörren ca fem gånger sedan dess. Känns som att jag snart blir galen...

Inte kul alls är det, så du har mina sympatier ;-)

Men det kan bara bli bättre!!

Eller hur?

Kram

2011-01-09 @ 11:19:58
URL: http://annaochlivet.blogspot.com/
Postat av: Bea O

Du har så go gnällattityd Maria! (nu har jag nog hittat på ett ord HeHe) För det låter inte som gnäll i mina öron, mest ärlighet och realism, blandat med humor. Och du avslutar alltid inläggen med positiva ord :D

KRAM o ta hand om dig!

2011-01-09 @ 16:50:17
Postat av: Maria

Anneli: Ja jobb det har man ju skaffat sig så är det ju bara. Tur att dom är det bästa man har. Tack vännen!



Anna: Usch då! Ja det förstår jag att du gör. Det känns ju faktiskt som att man bli galen bort emellan. Men du har rätt i det du säger: Det kan ju bara bli bättre! :)



Bea: Haha ja jag vet, jag är sån. Knäpp som du vet! Försöker att inte gnälla för mycket. Haha gnällattityd, det var ett bra ord :)Kram på dig med du fina människa!

2011-01-09 @ 19:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0