Sleepless

Sitter och väntar på att Alice ska vakna. Hon har vaknat en del inatt och tidigt imorse kissade hon i nattblöjan och ville ha den bytt. De har henne på uppevilan på dagis, vilket innebär att hon däckar när hon kommer hem och sen så är hon givetvis inte lika trött på kvällen sen. För det mesta somnar hon i tid ändå men inte i går. Så jag har sprungit mellan henne och Lukas inatt. Att det ska vara så svårt att få normalt med sömn här hemma. Felix har kommit in i nån period då han inte somnar. Han ligger och grubblar till halv tio på kvällen och kan inte somna sen är han helt slut på morgonen. Han har varit hemma från skolan i två dagar eftersom han varit sjuk så förhoppningsvis har han hunnit vilat upp sig lite. Jag är helt slut på kvällarna. Jag klarar halv åtta hos mig men sen är det kört. Efter åtta däckar jag i soffan, sittandes upp ska tilläggas. Vi har börjat se på 24. Hittils har vi sett fyra avsnitt och jag har inte hållit mig vaken genom ett enda. Får fråga Kim vad som hände sen efteråt. Ska se till att bli lite piggare, vet nog hur jag ska gå tillväga.

Fick Alex Schulmans senaste bok "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött" igår. Hade beställt den signerad. Så den har jag sträckläst och jag är snart klar. Var längesen jag läste, ändå är det något jag älskar att göra. Men det blir tv och dator istället de stunder tillfälle ges.

Annars är det lugna gatan här hemma. Igår blev det lite dramatik när Cocos tog in en mus. Jag hörde pipet från sängen och pallrade mig upp och stängde våran dörr. När jag gick upp hade musen tagit tillflykten och gömt sig under kylskåpet. Vi såg hur han vandrade runt där och Cocos låg på vakt. Fleeze brukar alltid tröttna på att vakta men Cocos är ju ung och pigg så han gav inte upp i första taget. Tillslut fick han in en tass precis när musen gick förbi och sen var det kört. Som tur var dog han fort och sen sopade jag upp honom och slängde ut honom. Felix blev ledsen och deklarerade att det var det värsta med att ha katt. Att de dödar söta små möss.


Kommentarer
Postat av: Sara

Å vad sugen jag blev att läsa nu också! hu det där med möss skulle jag vara känslig för. De gånger katterna släpat hem till mamma och pappa har den sistnämnde fått ta reda på det;)

2011-01-20 @ 13:06:42
Postat av: Maria

Ja det är ju så härligt att läsa! Jag ska låna en massa böcker nu har jag bestämt. Har fått en del tips. Ja det är äckligt med möss i huset. Har trampat i diverse skit hur många ggr som helst. Har vant mig. Här hemma är det Kim som får ta ut dem. Gör jag det så använder jag sopskyffeln.

2011-01-21 @ 09:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0