Sjukt

Mår bra idag, näsan värker men annars lugnt. Men igår då mådde jag verkligen som en kratta. Frös så jag skakade och magen värkte, kroppen likaså. hade lite feber men inte mycket alls. Lade mig och sov, var uppe hos båda kidsen inatt men fick lite sovmorgon eftersom Kim gick upp med barnen. Alice pratade om att hon var hungrig så vi fixade frukost men det kom aldrig någon Alice och åt. Hon vägrade gå ur soffan där hon hade bäddat ner sig med två filtar. Vi lät henne ligga, tillslut kom hon till oss och jag såg hur flickan skakade. Kände att hon var varm, jojomensan 39.1 landade tempen på. Hon har inte ätit på hela dagen, dock en bulle som jag bakade förut. Vi får inte i henne medicin heller. Flytande alvedon ratar hon helt och supp är inte att tala om. Hon har skräckupplevelser sen alla lavemang (hemska föräldrar vi är va?). Men hon är relativt pigg ändå måste jag säga. Brukar ju vara så med barn.

Lukas snorar som bara den och hostar. Hade precis matat honom och när jag skulle ge honom frukt så började han hosta sen kom det en rap och värsta spyan. Han kräktes upp hela lunchen. Men lika glad var han för det! Det är bara en annan som börjat tröttna på denna sjukstuga. Felix har varit magsjuk 2 ggr och haft feber och förkyldning och allt på en månad. Men det har varit rätt så skonsamma de här förkyldningarna. Men det grusar massa planer oxå hela tiden. Hemmasittarfamiljen- yes! Har bakat bullar annars har det inte hänt ett skit på hela dagen.

Imorgon börjar mannen att jobba igen. Vi kommer att sakna honom här hemma. Vi brukar kunna gå varandra på nerverna när vi är är hemma båda två. Men inte denna gång. Jag tror vi överlever på våran humor. Humor är viktigt här hemma! Vi skrattar oss igenom dagarna det gör vi verkligen. Men ibland tar han halvt livet av mig här hemma. Han hänger och slänger med mig. Om jag sitter i hans knä så slänger han mig bakåt så jag nästan dundrar i golvet, igår höll jag på att välta både mig och vardagsrummet. Kanske verkar löjligt att jag skriver allt det här. Men jag gillar att kunna gå tillbaka och se vad man var i för mood. Den här bloggen är mest för min skull, sen är det ju alltid kul att ni läser den. Jag tror att humor är viktigt i ett förhållande. Konsten att ha roligt tillsammans. Sen har vi en stor ironi, vissa blir förskräckta när de hör vad vi säger till varandra. Men vi vet att det inte är allvar och att det är mycket kärlek i orden. Har jag ett problem med nåt han gör så säger jag det. Tycker jag att han är a jackass så säger jag det. Inget groll som byggs upp utan tar tag i ett problem när det uppstår.

Per Oscarsson och hans fru har brunnit inne i sitt hus i Skara. Väldigt tragiskt! Vi får hoppas att de låg och sov och dog av röken relativt smärtfritt. Jag älskar Oscarsson, vilken skådis ändå! ♥




Fixade oss en varsin drink som vi drack vid tolvslaget


Stjärnor från våran gran. Den vänstra brukade se ut som den högra men så kom en liten




Kewitz!!!!

Han hade minsann en medhjälpare! Storasysteryster! Hon langade med glädje ner stora och små stjärnor från granen. Hoppas han inte blir glitterförgiftad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0