Hallå huset!

Har inte skrivit på ett tag, anledningen är enkel. Här händer det inget! Det finns inget att rapportera. Jag är hemma och hänger med kidsen efter skola och dagis och Lukas hänger jag med hela dagarna. Men det är en fröjd att hänga med Kewitz. Han är glad mer eller mindre hela tiden. Han tigger mat och klänger efter mig men han är härligheten själv. Snällare unge får man leta efter.

På kvällarna när middag är avklarad, disk plockad, bänkar och bord avtorkade och barn lagda ser jag och Kimpa på 24. Det går så där kan jag säga. Av 14 avsnitt har jag klarat av att se 2 st utan att somna. De sista två såg jag klart mitt på dagen igår. Det är spännande men jag missar allt. Men det roliga är att jag vaknar och ser sista minuten så jag vet alltid hur det slutar, alltid något.

Idag när jag hämtade Felix på fritids så grät han och sa att han haft världens sämsta dag. Sånt är inte roligt att höra. Men jag lyckades peppa upp honom. Sen kom Kim hem och satte in en tv och tvspel på hans rum så nu är han lycklig och säger att han har värsta lyxiga rummet. Alice är rolig. "Du har stora puppor mamma och jag har små", "titta på mina, dem är söta och de är mina".

Ja just nu är det lugnt här hemma, kids och plock ja ni vet. Jag glädjer mig åt de små sakerna i livet. Som att Big brother snart drar igång. Som jag längtat! Gry Forsell ska vara programledare hörde jag idag. Hallå huset! Har nog aldrig sett på tv så mycket som jag gör nu. Sitter och bölar i soffan för mycket är ju sorgligt (Sofias änglar t.ex).






Lillebror står beredd att förstöra

Nu 24, får väl se vad utgången blir. Ha det gott! Puss!

Kommentarer
Postat av: Sara

Å så fort tiden går.. han har blivit så stor pojk nu Lukas=) Som kan börja förstöra för sina syskon lite och knäppa av och på knappar.



Det här med bröst, "musa" och snoppar o sånt intresserar Tyra väldigt mycket emellanåt. Vet inte vart hon fått det ifrån för de tär sannerligen ingen av oss som snackar om sånt. Kanske dagis?! Där lär dom sig ju en hel del.



Jag kollade halva "sofias änglar" (hann inte mer) men gud vad sorgligt. Jag tjöt och började tänka för tusende gången att jag ska vara så tacksam för mitt liv (vilket jag är) och försöka leva i nuet mer än jag gör ibland.

2011-01-28 @ 16:12:40
Postat av: Maria

Ja han är stor nu. Snart ett år, herregud! Haha Alice är likadan, går runt här och mantrar vilka som han snopp och vilka som har smula. Det ordet använder inte vi utan det har hon snappat upp på dagis. Så det är nog som du säger att mycket kommer därifrån.



Ja jag vet programmet var hemskt. Vi är mycket lyckligt lottade! Man får påminna sig om det ibland. Kram på dig!

2011-01-30 @ 11:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0