Bad wheater

Har nyss klivit upp och regnet bara öser ner! Hur kul är det på en skala från 0-1, just det precis noll! Det har varit väldigt varmt nu sista tiden och de flesta älskar det. Det är sommar och då ska det vara varmt! Men jag känner till folk som lider av värmen. Jag är själv faktiskt ganska värmekänslig, det har jag varit sen jag var liten. Men jag tänker inte klaga på den. Jag vill ha den. För är det varmt ute så kan jag vara ute med barnen, de kan bada i poolen och vi kan åka till stranden och på semester. Vad kan man göra när det regnar? Sitta inne och häcka! Inte kul att spendera tusentals kronor på en semester som regnar bort. Som när vi var på Gotland 04. Solen sken en halv dag. Så jävla skittrist! Sen har jag ett bra hus på sommaren. Vi kan hålla det relativt svalt faktiskt. Vi drar ner persiennerna och håller fönster stängda. Sen kan vi sätta på ac:n eller avfuktaren på värmepumpen då jäklar blir det svalt. Så nätterna är inte olidliga som i många andra hus. Så sätter vi på våran fula takfläkt i sovrummet, gott som fan. Den må vara ful men jag byter den aldrig! Det är nog bra mycket svalare inne hos oss än hos många andra utan att vi använder pumpen.

Nu ska jag fixa frulle till mina små gulliganer. Sen ska de till dagis/fritids och jag ska jobba. Ska vara på samma ställe i dag och nästa vecka. Sen är det semester på riktigt! Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0