Det finns folk och så finns det människor

Jag ringde till mina barns dagis här om dagen. Jag mådde riktigt dåligt och jag hade fått en läkartid. Så jag tänkte att jag chansar och så ringer jag och frågar om jag får lämna barnen ett par timmar. En fröken svarade och jag berättade mitt ärende och sa att går det inte så får jag lösa det ändå så där ödmjukt som jag alltid gör. "Vi är en kort, men ja det ska kanske gå bra" och sen kunde vi gå ifrån för samtal för att det fanns sommarjobbare på plats". Kommer och hämtar barnen och ursäktar mig för att det tog lite tid. Det krånglade som bara den när jag skulle hämta medicinen och de fick ringa läkaren igen och be om nytt recept. "Det har inte gått nån nöd på barnen här, de har ätit och druckit, sovit, lekt och haft det bra". Vilken skillnad det är på pedagoger. Den första jag pratade med ville inte vara dum eller nåt men på nåt vis ändå påpeka för mig att de faktiskt var en kort och jag förstår det. Men nu handlade det om fyra timmar och jag var sjuk.

Sen finns det ju dem som utnyttjar systemet men det skulle jag aldrig göra. Jag är mycket noggrann med det där. och sen ett "ha en bra dag nu Maria" när man lämnar barnen på morgonen.

Jag älskar en del av mina barns pedagoger och jag borde berömma dem för deras insats med barnen oftare!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ett bra skrivet inlägg om hur dagens förskola kan fungera..



Rubriken har ju faktiskt ett "dolt" budskap.. lite småroligt :) sen får man ju självklart tolka det som man vill(inget illa menat)



kan säga att när man jobbar inom barnomsorgen är det inte alltför ofta som pedagoger får beröm ifrån föräldrar, så om du vill förgylla någons dag på ditt barns förskola, så gör det ;)



ha det gott

2011-07-04 @ 22:16:20
URL: http://malleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0