Orsa

Ska skriva lite om våran semestertripp tänkte jag. Åkte upp mot Orsa i tisdags. Stannade i Filipstad och åt lunch. När vi kom fram packade vi Lukas vagn och gick och badade i sjön på campingen.








Långgrunt var det. Man kunde gå hur långt som helst utan att det blev djupt.









Gick till en amerikansk sportbar och åt mat



Nästa dag åkte vi till Björnparken. Kom några små skurar men man hann knappt ta på sig regnjackan förrens det hade gett sig. Höga backar oj oj, men mysigt.


Högt upp








Slitsamt att kolla på björnar

Åkte hem och åt pizza sen gick vi och badade i poolerna som fanns på campingen









Sen hem och grillade






Lukas sov under min kudde halva natten

Sen blev det Tomteland hela dagen. De hade en teater som man fick följa under flera tillfällen under dagen. Sista delen tog barnen det i egna händer och gick iväg och letade efter kungatrollet. Felix älskade det! Alice höll sig undan i slutet eftersom hon blev rädd för trollet.






Kungatrollet















Efter Tomteland åkte vi hem. Vi har haft ett par härliga dagar i vackra Dalarna. Men vägen dit var väldigt öde. Tallskog och träskmarker överallt. Fanns knappt en mack längs vägen. Hur många mil som helst mellan städerna. Men en del av min barndom. Åkte ofta upp till farfars stuga nära gränsen till Dalarna. Så jag satt och var sentimental och nostalgisk i bilen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0