Det här är värt att dö för, jag tror mitt hjärta blöder

Dags att skriva några rader på bloggen kanske. Har haft ett par lata dagar. Kim har kapat ved och målat och jag har tagit hand om barnen. Har läst ut två böcker oxå så idag köpt en tredje. Hundraåringen heter den så tro? Får se om det var nåt att ha. Gillade Bingos bok, den var inte djup eller så men rolig. Skrattade högt här och var. Gillar Bingo!

Eftersom vi ska åka iväg imorgon så har jag städat huset idag. Kim har klippt och trimmat därute. Åkte även iväg och handlade mat till våra två barnvakter och barnen med såklart. Tina kommer imorgon och vaktar barnen ett dygn eller så och sen tar mamma över. Har haft lite dåligt samvete över att vi ska åka iväg från barnen. Jag brukar ju dra iväg titt som tätt men då är de ju hemma med sin fantastiska pappa som åker till Mariebergsskogen med alla tre utan att blinka. Nu är de inte med någon av oss. Men jag vet att Tina kommer att ta väl hand om dom och de älskar henne. Mamma känner dem ju utan och innan med så det blir ju givetvis bra. Men ändå. Men det ska bli riktigt skönt och lyxigt att komma iväg och bara rå om sig själv. Vi åker med svärfamiljen så vi blir ett gäng på sju. Känner dock att jag börjar få rätt så ont i halsen, i kroppen med dessvärre. Men men det sover jag nog bort inatt.

Hann förbi familjen Larsson ikväll med. Deras två hundar skrämde livet ur Lukas. Han är inte alls van med hundar och den ena är en grandis med. Är man under en meter är man inte så kaxig då. Det var superkul att träffa dem igen. Det får vi bli bättre på. Men de här semesterveckorna har bara flugit fram och det har varit nåt nästan varje dag. Härligt!

Kim gick över Felix huvud med trimmern. Mycket välbehövligt. Han har så tjockt hår ungen! Som en ryamatta. jag ska försöka mig på att klippa Lukas imorgon. Denna gång ska jag ta hela håret och inte bara luggen. Så förhoppningsvis så slipper han se ut som broder Tuck. Men man ska aldrig säga aldrig.

Ha det så gott nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0