Friday night

Senaste dagarna har jag jobbat. Har avverkat tre av stadens skolor på tre dagar, inte illa pinkat tycker jag. Träffat en massa härliga barn. Idag var jag på en skola där jag trivs väldigt bra. De hade arbetat och tillverkat en massa saker och de är så duktiga. En tjej fick visa sitt alster för den stora gruppen av barn och de fick ställa frågor och de berömde henne. Och det hon tillverkat var så fint och jag är ju inte normal nånstans men jag fick givetvis tårar i ögonen. Ändå vet jag knappt vad flickan heter. Men det är så härligt med barn och de var så snälla mot henne och ja det var så fint. Det är det allra bästa med detta yrke måste jag säga.

Efter jobbet träffade mötte jag upp Jea och Linda och vi inhandlade en present till våran fina Charlie som blir 30 på måndag, sen åkte vi till Mio och strosade runt och njöt. Köpte ännu en dörrmatta (den senaste för två veckor sen) och ett underbart doftljus. Ville ha en massa annat men man måste hålla tillbaka ibland. Sen åkte vi och åt thaibuffé (andra dagen i rad, i går åt jag med Kimpa) underbart att slippa laga själv. Sen gick jag och Jea på stan en sväng och sen kom familjen in och hämtade mig och svärfar anslöt och vi åkte och kollade på ett hus (eller trädgården), för andra gången denna vecka ska tilläggas. Sen hem och lagade pizza och myste i soffan med kidsen. Lukas är så härlig nu, han går runt och är söt, liten, klok och noggrann. Han pratar mer och mer och allt som kommer från hans lilla mun låter så gulligt så man bara vill dö.

Helgen är ganska oplanerad. På söndag blir det kalas för Charlie annars vet jag inte. Två pappor ska hinnas med att firas och den trejde ska få en fin ros ♥ Rosor klarar kyla bra, att man ens tänker så kan ibland kännas befängt men det är ju en sorglig sanning.

Kram och trevlig helg på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0