Snart faster igen

Vet inte vad jag ska skriva om den här dagen riktigt. Först kändes det som att det inte riktigt var min dag. Men jag kan inte finna något att klaga på heller egentligen. Sen tycker jag inte att man ska klaga i onödan det finns det redan så många andra som gör. Vaknade av att Alice väckte mig för tidigt och hon skulle promt se på tv. Det får de inte när de ska till förskolan men jag var så trött så jag satte på burken till henne en stund.

Lämnade på förskolan och sen till stan och frukost på ejes innan jobbet. Jobbade till halv sex med bara mackor i magen. Ner på stan och köpte med kinamat hem till mig själv. Kom hem till barn som omfamnade mig och myste. Lukas pussade och kramade mig. "Jag behöver puss på munnen" sa han och mitt hjärta smälte. Efter sovsången skulle han stänga av tv:n men nådde inte så jag fick bära honom "jag är lite kort" sa han, älskade lilla hjärtegryn önskar att du stannade i denna åldern ett år eller fem. Lade barnen tidigt trots att Alice redan sovit en sväng i soffan medans Kim lagade mat.

Nu gör jag precis ingenting, sitter bara och såsar här med hög musik i öronen. Men igår var det mer liv i luckan må ni tro. Brorsan kontaktade mig och varnade om att det kunde vara förlossning på g. Då blev det fart på mig kan jag lova. Ringde efter mamma, beställde tågbiljetter och krånglade. Mamma åkte ner men ingen bebis än, men de var till förlossningen och vände. Nu sitter mamma där nere och vi alla väntar på att det ska ske. Känns bra att veta att hon är på plats om något skulle ske. Hade god lust att kasta mig på tåget jag med igår, men det går ju inte när jag jobbar. Men åh jag vill dit. Får väl se hur länge jag kan hålla mig sen om bebisen kommer. Har inte planerat in nån resa dit just nu, men kommer det en bebis så åker jag absolut dit.

Annars är det lugnt, jobbar mest. Hinner inte ens fylla upp nya diskmaskinen för vi är aldrig hemma känns det som. Blir liksom ingen disk och matkontot är inte allt för stort dessa dagar. Helgen bjuder på barnträff och imorgon är jag hemma själv med barnen för Kimpa ska till öret med några kompisar. Jag funderar på att mysa med de små men det blir nog tidig kväll som alltid.

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0