Torsdagsbitter

Igår mötte jag upp Felix på hans skola. Jobbar två minuter därifrån så jag passade på. Vi knallade ner och fikade på Ejes tillsammans och sen gick vi för att handla kläder till honom. Fick tag i två par byxor och en tröja. Är mest byxor han behöver då han fortfarande sliter hål på ena knät efter ett par veckor. Skor var lögn i helvetet att få tag på. Visst det blir en ond cirkel av att folk åker och handlar i Karlstad men jag förstår ju att folk gör det om jag säger så. Blir att åka dit eller beställa på nätet för att få tag på nåt som är värt att ha. Men vi hade en mysig eftermiddag tillsammans <3 Eftermiddagen startade mindre bra. Fick reda på att en mamma i Felix klass hade dött på morgonen. Med tre döttrar hemma som inte fick henne att vakna på morgonen. Det är helt fruktansvärt! Tre flickor som för alltid kommer att sakna sin mamma, en splittrad familj. Idag hade de fixat kristeam och kuratorer till skolan idag och berättade för barnen. Vi hade henne som mamma på förskolan där jag jobbar för nån månad sen. Livet är skört, alltför skört och man blir påmind att inte klaga i onödan och leva lite mer här och nu. Men jag blir bestört när jag sen loggar in på Facebook och ser obildade människor som skriver r.i.p och namnet fast de inte är nära anhöriga. Så jävla klantigt! För hur många facebookvänner har man inte. Fanns släktingar som fick reda på det så här. Hur kul är det!? Man är ju i stor sorg och chock och hinner inte informera alla så snabbt. Ponera att du läser på FB att en vän eller släkting dött. Inte så jäkla smidigt! Visst social media kan ibland vara skadligt (ja jag är gammal). Vissa saker skriver man bara inte. Skulle kunna lista saker jag inte tycker man skriver på facebook här men det finns det inte tid med. Men det är ju lustigt att man vet mer om vissa fbvänner än sina egna pga deras memoarer där. Många med riktigt dåliga förhållanden (som man är rätt trött på). Amen! Har spenderat kvällen i soffan med älsklingen. Imorgon är det helg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fruktansvärt är det :-(
Hon var arbetskamrat till min man..
Håller med dig om FB, fy vilka klantarslen det finns!
Kram på dig Maria...

Svar: Ja jag vet hon var ju det. Ja man kan visa lite repekt även på nätet! Stor kram tillbaka!
mariia

2012-08-24 @ 10:47:01
URL: http://annaochlivet.blogspot.se
Postat av: Fröken C

Vissa familjer drabbas riktigt hårt, vet jag med lite mer historia om familjen i bakfickan. Man får vara glad för det man har och självklart ska man kunna notera sin sorg över vad man förlorat men med eftertanke & respekt. Är man nära finns det andra sätt än vida webben att uttrycka sorg på ❤

Svar: Ja de har ju gjort det! Ja de som skrivit hennes namn är knappt ens kompisar därför jag blir irriterad. De som är nära och släkt kan ju visa sorg på nätet. Det är deras historia att berätta på nåt vis. Tycker bara synd om de som fick beskedet på FB. Mår du bättre nu? <3
mariia

2012-08-24 @ 16:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0