Semester!

Klockan närmar sig midnatt och här sitter jag. Tänker inte sova riktigt än. Njuter med musik i örat och chattar med fina vänner! Fredag och nu är det ledigt i två veckor. Hela familjen ska vara hemma och ha det gott tillsammans. Sånt gör mig lycklig i hela själen! Nu ska vi börja med att stressa lite och fixa allt inför julen som ska firas hemma hos oss. Vi får inte ens plats vid bordet. Men Kim har köpt iläggsskivor och ska bygga om. Även köpt tak till Felix rum så vi kan börja renovera därinne. Som sagt de närmaste dagarna består av julstök! Har haft en rätt tuff dag på jobbet idag så det känns extra skönt att ha en lång kväll för sig själv.
 
Mår inte helt hundra egentligen. Fått barnens luftrörshosta och lite halsont och mör i kroppen. Men värre verkar det inte bli, det tackar jag för. Magsjuka på förskolan, magsjuka på jobbet men här hemma är vi fortfarande friska *yeay*.
 
Det här med att jobba heltid är lite krävande men att komma hem till en liten armé av barn som slänger sig runt mig överväger. Pussa i deras varma nackar och andas in dem rejält. De är så fantastiska så jag blir tårögd. Felix kom hem och hade skrivit en helt underbar julberättelse. Fick gåshud, vi kan ha en framtida författare i vårat hem. Alice i sina klänningar och Lukas som kramas och är lycklig när vi bjuder på fredagsgodis. Och när jag ska gå från hans rum efter nattningen säger "mamma nu ska jag skrika att jag älskar dig när du stänger dörren". Det var Alice som började med detta. Skriker att hon älskar oss när vi stängt och nu har lillebror hakat på han med. Hon skriker tom till pappa när han är i Sthlm. Jag älskar dig fast du hör inte men jag ropar ändå.
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ni är en underbar familj :) kram

Svar: Tack finaste Linda! <3
mariia

2012-12-22 @ 09:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0