Hemma med sjuka kids

Här hemma är det sjukstuga igen. I vilken gång i ordningen vet jag knappt. De ringde från förskolan igår eftersom Alice mådde dåligt. Hon hade gått och lagt sig vid elva och sovit middag. Kim åkte och hämtade hem dem. Jag jobbade klart och åkte sen hem. Alice mår inte alls bra. Imorse när hon vaknade hade hon 39,7 i feber och satt bara och skakade. Hon hostar och det gör ont i hennes bröst. Så nu är hon parkerad och nerbäddad i min säng framför film efter film. Lukas kändes också varm i morse när han kom upp. Jajamensan han hade feber han med. Dock bara 38,3. Han fick vara feberfri i sex dagar åtminstonde. Men jag tror och hoppas att det bara är tillfälligt med honom.

Idag är planerna alltså bara att vara hemma. Skickade iväg Kimpa till Örebro på shopping med far hans. Innan dess ska de besiktiga ett hus. Tanken var att vi skulle åka och shoppa tillsammans men jag lämnar henne inte med barnvakt när hon mår så kasst. Men det fanns liksom ingen anledning att Kim skulle sitta här och skrota han med. Men han hade dåligt samvete, fråga mig inte varför. Man måste göra saker för sig själv trots att man har barn. Men han är en bra karl min man och jag blir ständigt påmind om varför jag valde honom som far till mina barn. Han är helt fantastisk!

Har valt att ta ledig må-ons nästa vecka. Ska vara hemma med barnen så Felix får lite sportlov. Nu blir det väl att vabba ser det ut som. Har massa kompisar som jag ska träffa också. Bara hoppas att barnen är friska nog tills dess.

Ikväll blir det Melodifestivalen. Hoppas och tror på Danny, tror allt annat är skit. Det har det varit hittils och vem vill höra om Lotta och Christers gamla romans liksom?

Måste ju skriva nåt om prinsessan som fötts med. Tycker att det är väldigt roligt för Victoria och Daniel. Men att de valde att döpa henne till Estelle det var inte så lyckat enligt mig. Jag tycker att det är ett slampnamn, har alltid gjort. Men det blir väl bra och det är ju kul att de vågar sticka ut lite. Men Estelle, Silvia, Eva, Mary finns det ju ingen som helst harmoni i alls. Men men det är ju deras bekymmer.

Förlåt om detta inlägget låter gnälligt eller negativt. Tro det eller ej men jag är på ett stålande humör faktiskt! :)

Kommentarer
Postat av: Tina

För mig är Estelle Joeys agent, en skrynklig rökande blonderad kvinna som sitter på sitt kontor och blossar (från komediserien Vänner)så det klingar inte rätt för mig heller =)



Stackars små barna som är sjuka =( Hoppas de kryar på sig snart!

Kram

2012-02-25 @ 12:07:50
Postat av: Maria

Haha nej men det blir nog väl som sagt. Ja det är segt, hög feber båda två och den tredje uttråkad till max. Pöss på dig!

2012-02-25 @ 16:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0