Lukas 2 år!

Idag fyller våran lilla korv två år! Finaste lilla vännen. Mammas och pappas lilla stolthet. Han är fortfarande ett helt fantastiskt barn. Han gnäller inte, han trotsar inte han är så lätt och så go. Han städar sitt rum, plockar upp varenda grej och lägger i lådorna. Han vaknar med ett leende på läpparna. Men just nu är han sjuk stackarn! Han blev det natten till tisdag. Han gnällde och vaknade och tillslut var jag så less så jag tog med honom till våran säng. Då hade han och Alice och katterna stört mig flera ggr. Han somnade om och jag kände på mig att han blivit sjuk. Sen åkte jag och öppnade och mycket riktigt en stund senare ringde Kimpa och sa att Lukas hade hög feber och satt och skakade.
Men idag när jag kom hem från jobbet så åt vi mat och tårta och Lukas fick paket. Han knuffade bort tårtan och tog ett pyttebett på en kaka så nog är han sjuk alltid. Men han gillade paketen, det gjorde Alice med och försökte konfiskera ett och lägga i sitt rum när han somnat. Jag förklarade mitt och ditt för henne och hon grät och sa att hon inte vill bli nån tjuv, hon ville bara vara en älskling. I början av dagen var hon inte helt nöjd med att det var lillebrors födelsedag och när jag kom hem så sa hon att hon hade varit lite avundsjuk på honom.

Och nu är han två år våran lille kille, helt sjukt egentligen. Han börjar bli stor. Du gör oss så väldigt lyckliga ♥


Sjuk lillesnutt




Felix klasskompisar tyckte synd om Lukas som var sjuk på sin födelsedag så de gjorde och skrev fina kort till honom. Han fick flera stycken. Underbart sött måste jag säga, helt jävla underbart!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis i efterskott till stora grabben! Hoppas han blir bättre till helgen och kan äta tårta och röja :) Hur var det nu, kläder strl 98?

2012-02-16 @ 12:35:33
Postat av: Maria

Tack! Jajamen stl 98 it is! :)

2012-02-16 @ 18:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0