Små barn små problem.......

För ett par år sen kunde jag bli smått irriterad på folk som sa små barn små problem, stora barn stora problem. Nu när jag har ett stort barn så är jag beredd att hålla med. Mina små barn är nöjda med det mesta. Lukas han går runt och pusslar, plockar, leker och underhåller sig och Alice kan vara hemma flera dagar och tycker livet är en fest när hon sitter i plurret och leker med sina ponyhästar. Har märkt på Felix att han går igenom en jobbig period nu. Jag märkte det direkt. Han är inte lika glad och han blir lättare arg. Förra veckan ringde hans lärare hem och berättade om en situation som hade varit i skolan. Det är första gången de ringer sen han började förskoleklass. Idag kröp vi ner under täcket han och jag och så låg vi och pratade en lång stund. Det var väldigt mysigt men jag fick hålla tillbaka tårarna. Jag är så blödig när det kommer till mina barn. Det är inte lätt att växa upp och speciellt inte på en skola med 22 ungar. Men vi hade en bra konversation och jag kommer att fortsätta att prata mycket med honom. Älskade unge! Och i måndags kom Lukas hem från dagis med ett skadat öra. Han hade ramlat och slagit i och både tröjan och overallen var blodiga. Sånt får hjärtat att värka!

Trodde att jag skulle vara ledig i måndags men icke sa nicke, blev utringd på jobb på direkten och jobbar på samma ställe till torsdag. Förhoppningsvis får jag vara på förra stället nu på fredag. Sen fick jag ett sms med en jobbförfrågning imorse. Två månader på en förskola i stan. Tackade ja på direkten. Tror att det är på 75% men jag glömde att fråga. Skönt när det rullar på med jobb. Men helst vill jag vara på förra stället. Jag finner min plats på alla ställen, men ibland kan det vara psykologiskt påfrestande att byta arbetsmiljö så ofta som jag gör.

Efter jobbet idag åkte jag ner på stan och tog en fika med Elena. Sen hjälpte hon mig att hitta barnkläder. Skulle bara ha lite underkläder till barnen. Hon letade åt mig bland reavarorna, jag kollade på allt annat. Kom därifrån med 3 trosor, fyra kallsonger, sex par strumpor, två mössor, en baddräkt och en mascara till det förmånliga priset av 700 kr. Jag kände mig rätt nöjd men efteråt frågade hon mig om det kändes okej att komma ifårn affären med en pyttepåse som kostat mig så mycket pengar. Men vadå mascaran var nedsatt med femtio kronor, alltid nåt! Jag är oekonomisk som få, men kläder kostar faktiskt en del.

Nu ska jag se på Big brother i sängen, ett jäkla ovett eftersom det slutar så sent! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0