Söndagkväll

Ställde klockan imorse och gick upp och ringde efter tid på jouren. Fick en tid halv tio och vi åkte dit. Lukas grät som en tok inne hos läkaren. Han lyssnade på hjärta och lungor och kollade i hals och öra. Halsen var röd så han har säkert haft ont precis som vi trott. Men det här med blåa fingrar var det ingen fara med. När små barn får feber så där plötsligt så stiger allt blod till hjärnan och då kan fingrar, naglar och fötter bli blåa. Men det såg lite otäckt ut! Men idag har han varit feberfri hela dagen, första gången på sex dagar. Så nu är han på väg tillbaka. Han äter fortfarande inte men han dricker iaf som han ska.

När vi kom hem från läkaren var jag så trött så jag lade mig på soffan och slumrade från och till i två timmar. Mamma var gullig och kom och tog med en uttråkad Felix till badhuset. Nästa gång åker vi också med så Alice får bada hon med. Hon har varit fantastisk hela veckan. Hon har varit hemma sen i tisdags med Kim och Lukas och hon har inte gnällt eller varit missnöjd en sekund. Hon roar sig och leker fint hela dagarna.

På eftermiddagen kom två kompisar till Felix hit och lekte. En av dem hade med sig ett fint kort och present till Lukas. Hur sött som helst! Sånt blir jag varm i hjärtat av. Vi fikade och barnen lekte ett par timmar. Sen låg vi i soffan och glodde på tv. Ett mysig och soft dag med andra ord!

Ikväll är det premiär för Big brother. Jag vet att jag borde vara så gammal så jag gett upp det. Men nej jag gillar det fortfarande. Förra året såg jag premiären i ett kallt garage, i år i en varm soffan med en liten bunke popcorn. Men första avsnittet brukar vara rätt segt. Är roligare att se sen när de kommit in och spelet kommer igång.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad skönt att det var "bra" med Lukas, nu är han pigg snart :-) Får höras snart och snacka lite :-)

2012-02-20 @ 10:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0