Frisk igen

Idag mår jag bra, helt bra för första gången på sju dagar. Är riktigt tacksam över att magsjukeskiten är över för denna gången. Kim är inte out of the woods än men förhoppningsvis så slipper han! Vi har haft den sen skolavslutningen den femtonde juni. Barnen har inte fått leka med kompisar och de har inte varit på sitt älskade Pennlådan. Men nu är det ändring som gäller. Nu ska de få gå dit två dagar och sen har de fyra veckors semester. Det tråkiga är att det finns folk som tror att jag fular och är hemma fast jag blivit frisk. Så är det verkligen inte! Jag är aldrig borta från jobbet om det inte är så att jag är ordentligt sjuk (vilket jag sällan är). Tycker att det är allmänt tråkigt att vissa har sån tråkig inställning till människor och livet rent allmänt. Man måste faktiskt inte misstänka och baktala alla människor. Man kan faktiskt tro att folk har goda avsikter och gör så gott dem kan. Igår fick Kimpa äntligen upp poolen och sen dess har vi fyllt den. Kim skulle ha stängt av den igår kväll när han lade sig. Han stupade i säng och jag gick ut och stängde av. Sen vaknade han med ett ryck vid fyra och kom på sig. Barnen vakade över poolen hela morgonen för att se när den var full. Sen badade de i fjortongradigt vatten! Lukas var så ledsen för han får inte vara i poolen själv eftersom han är för kort. Varken jag eller Kim ville offra oss och gå i. Sen satte vi på honom muskler och en swimpyring runt magen och lät han testa. Han klättrade upp men vågade sig inte ner i vattnet. Då blev han ännu mer ledsen och besviken på sig själv stackarn! Nu ska jag gå ut med barnen. Det är ju faktiskt sommar ute :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0