Slut på ledigheten

Idag började jag jobba efter en veckas semester. Nu ska jag jobba i två veckor för att sen vara ledig en vecka till och sen börjar jag jobba på samma ställe som jag varit på nu i vår igen. Kim och Alice kom och hämtade mig på jobbet och Alice lekte på gården en stund. Kim var hos läkaren med henne. Hon har klagat på magvärk i en vecka nu. Så vill ville kolla upp det ordentligt. De tog några prover, sen ska de dit imorgon med och lämna urinprov samt ta prov på om hon är känslig mot laktos. Hon hade varit så duktig och fick åka och välja en leksak på Maxi efteråt. Passade på att köpa hem mat att fylla skåpen med. Brorsan hade varit barnvakt åt killarna under hela eftermiddagen. Han gör ett fantastiskt jobb med barnen och de älskar honom. Felix hade förvisso varit och lekt med kompisar med. Åkte och hämtade hem lillkorven och sen till Felix kompis. Där fick vi med oss tre badsugna killar hem. Kim vaktade de badande medans jag kirrade mat. Sen ringde Linda och vi sölade i närmare två timmar. Är stolt över oss för vi har återupptagit den telefonkontakten som vi hade förr i tiden, eller vi är iaf på god väg. Nu ligger kidsen och jag sitter här. Ska snart gå in till sängen och glo lite på tv. Annars har vi mest hängt med bror och hans familj. Igår åkte vi och åt mongolisk barbecue hela gänget (utom Alice som var och lekte med en kompis). Vi badar en del i poolen med. Jag tycker det är gott, men Alice blir fort kall och gråter sen för att hon fryser hysteriskt. Är ju ingen jättevärme tyvärr. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0