EFIT

Tänkte göra en EFIT idag, men riktigt ett foto i timmen är det väl inte om man ska hårddra det. Men vi har haft en perfekt hemma dag. Ingen stress. Allt flöt på och barnen har lekt snällt tillsammans hela dagen. Felix missade ett kalas pga smittorisken men jag tror inte han led av det.
 
Går upp och slänger ihop lite scones till ungarnas stora glädje
 
 
Sätter på en tvätt och en maskin ska även tumlas
 
Barnen sitter och tittar på Felix dator och spelar tillsammans
 
Äter gofika, åt egentligen krämbullar men de var uppätna när fotot togs
 
Går ut i solen och blåsten ett par timmar
 
 
Kim klipper häcken
 
Jag hjälper till lite genom att kratta ihop små högar
 
 
 
 
Felix berättar om alla drag och jiggar och vilka fiskar de används till. Syskonen lyssnar ivrigt i en halvtimme. Felix sitter inne på mycket information om fiske inser jag snabbt. (notera våran vackra avrivna tapet, ska göras om helt och hållet men vi kommer inte riktigt till skott)
 
 
Steker pannkakor
 
 
Resten av kvällen fick kameran vila. Det åts middag, plockades och duschades.
 
En rolig reflektion jag gör är att grannar verkligen får igång varandra. Börjar en klippa gräset så börjar de andra sen. Våra två närmsta grannar började klippa sina häckar dem med inom loppet av en timme. Här om dagen trimmade Kim hela gården. Varför? Jo för att grannen under höll på att trimma.
 
Nu blir det lite SATC innan  sängen. Klockan ringer fem imorgon så det är snart dags att knoppa.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul grej att fota en gång i timmen under en dag...
Fast jag ska ju ha blogguppehåll....hmmm får se hur länge jag orkar hålla mig borta..*fniss*
Kram på dig!

Svar: Haha ja är det inte svårt? Blir ju som en vana tycker jag. Ser fram emot din comeback :)Kram!
mariia

2012-06-20 @ 15:08:27
URL: http://annaochlivet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0