Magsjuk

Då åkte jag på magsjukan jag med då! Kom hem igår och var trött och upprörd. Pratade av mig med Linda i 1,5 timme i telefon. Skulle sen äta men kände att jag mådde illa och det smakade inte alls. Stod emot spyan väldigt länge men sen var det kört. Idag är jag bara seg, trött och illamående. Innan det så jobbade jag och sen ner till Klockargården med mamma. Hon köpte blommor åt mig. Köpte bara några eftersom jag inte riktigt visste vad jag ville ha. Fanns väldigt mycket kvar och väldigt mycket fint. Nu ska man bara orka plantera dem med. Ska ta en sväng dit varje dag tror jag. Nu blev jag ju förvisso sjuk på kuppen och får inte vistas bland folk. Kanske ska skicka Kimpa istället, passa på medans han är frisk. Mina barn har ju varit hemma från förskola och fritids hela veckan. Idag skulle de ha vattenkrig. Det hade de förra året också. Då pepprade Felix en av fröknarna rejält och hon har sen dess planerat sin hämd på honom och införskaffat en vattenbazooka. Felix var väldigt ledsen över att behöva missa det. Så jag ringde och frågade om han fick komma dit och vara med. Han är ju frisk sen länge så jag tror inte att det är nån fara. Han var givetvis välkommen och sen skulle han även få stanna kvar på lunch om han ville. De är verkligen hjärtliga och snälla på mina barns förskola. De ställer alltid upp och sen hittar de på så mycket roligt hela tiden. Fantastin flödar och de vågar ständigt utmana sig själva och hitta på en massa bra och roliga saker. De provar på nya saker och trots en ganska stor barngrupp så är de inte rädda för att krångla lite. Det här är något jag verkligen uppskattar. Har sett en hel del förskolor under mitt år nu och de är top notch jag sägert! De fixar teater i skogen (fröknarna klär ut sig), de har en massa fester. På Astrid Lindgren dagen så hoppar fröken Pippi på bordet and on and on. Är så trött på pedagoger som gnäller på allt från föräldrar till kläder som barnen har på sig. Folk som bara klagar och suckar. Det är så jävla tröttsamt. Sen är jag trött på dumma människor med. Folk som inte tänker efter. Folk som låter sina barn gå till förskolan trots att de kräkts. Men de har ju bara kräkts sju ggr och bajsat löst men är pigga. Då är det nog inte magsjukan trots att den går på deras förskola. Nej ni har rätt det är nog inte magsjukan. De har nog bara ätit nåt olämpligt!? Jag är lite av en expert på magsjukan och spyr man och inte brukar göra det annars så utgå ifrån att det är magsjukan. För allas skull. Fan vi har varit hemma i två veckor med alla ungar för säkerhets skull. Vi förlorar massa pengar, men så länge vi inte sprider skiten vidare så må det vara hänt. Vet att jag låter vass. Jag kan vara vass men jag är också väldigt ödmjuk och rar för det mesta. Men det vet inte folk verkar det som. Synd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0