I´m gonna give all my secrets away

Har varit hemma i två dagar nu. Kim jobbade idag så jag och kidsen var lämnade till vårt öde. Började dagen med att städa huset. Är dålig på att storstäda, blir mer att man tar fram dammsuger och suger lite här och var. Hinner liksom inte gå över hela huset jämt. Men idag var det dags. Sen lagade jag lunch. Sen drog vi och köpte glass och sen gick vi till skolan och lekte.

Fick Felix nya klasslista med posten idag. De är nio stycken i hans klass just nu. Han fick gå med en gammal klasskompis. De blev alltså 2/9 och då skulle de dela upp de nio på tre klasser. Vi lämnade inga önskemål och det märks nästan nu. Nu vet man ju inte hur mycket de går på föräldrarnas önskemål heller. Det blir säkert bra, men det känns lite så där. Men Felix är ung, han kommer att få nya kompisar och det kommer säkert bli bra. Men det är en sorg man känner också. Vi har grillat varje avslutning med hans klass och haft bra kontakt så visst blir det skillnad.

Igår fällde Kim ett träd på gården. Vi ska även ta bort gamla komposten och sen får det förhoppningsvis plats med ett växthus och en studsmatta just där. Nu är han ute och klyver ved och lastar kärran. Det finns så mycket jobb just nu så han hinner knappt sitta still. Sen finner han jobben också om man säger så. Jag latar mig inte jag heller, men gör mer det praktiska som att ta hand om hem och barn. Alltid nåt som ska diskas, tvättas, hängas eller lagas. Just nu är det mycket syskonbråk och gnäll. Lukas grinar och trosar och alla tre bråkar med varandra. Man kan riva sitt hår vissa stunder faktiskt.

Till veckan väntar semester, hallelujah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0