Kväll

Igår sabbade jag min dator. Kim fick igång den men det är bara tillfälligt, Den kommer att dö snart! Den är on lifesupport kan man säga. För den dog lite för nån timme sen igen. Tänker inte sörja, i så fall bara de fyratusen kronorna jag spenderar på att köpa en ny. Märks hur beroende man är. Många har ju gått över till att mest surfa på sina mobiler. Det gör jag med. Men jag föredrar fortfarande datorn framför mobben måste jag säga.
 
Idag jobbade jag sen kom in med barnen till mig för han skulle på ett möte på jobbet. Jag tog med barnen och åkte hem till Linda och kraschade in på Albins kalas. Men dit kom en massa släkt så vi åkte hem rätt så fort. Hem och lagade mat, lattjade med kids och sen läggning av dem. Sen såg vi på ett avsnitt Homeland.
 
Håller barnen hemma från förskolan denna vecka eftersom vi är lite rädda för att få magsjukan. Nu verkar det inte vara nån fara alls. Men hellre safe than sorry. Den enda som lider av detta är Alice som längtar efter sina kompisar.
 
Annars så är det lugnt. Sitter och funderar lite på någon form av aktivitet framöver. Har kommit på något som jag tycker vore kul att göra. Kimpa verkar ganska med på planerna men inget är bestämt. Det är inget stort men ett litet avbrott i vardagen. Idag fick jag höra att jag roade mig mycket. Så långt skulle jag inte dra det, men jag älskar att ha roligt och hitta på saker. Det behöver inte vara så dyrt eller avancerat. Men vi lever liksom bara en gång. Man ska ha roligt, man ska leva! Fick jag bestämma skulle vi hitta på saker hela tiden. Ser ofta till att ha nåt att se fram emot. Kan vara en bio, lunch med en kompis, party eller nån rolig aktivitet med familjen. Som nu t.ex nu ska jag gå och sova. Men det finns inget som att bara sova här för mig. Utan då sätter jag på ett avsnitt av min favoritserie. Sen bullar jag upp med min filmkudde och kryper ner under täcket. Sen ser jag tills jag märker att jag somnar då stänger jag av och sover sen sött.
 
Sov sött!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej goa Maria!
Rätt inställning!
Jag hejar på dig, det ska va gött att leva....
kram Lotta

Svar: Visst är det! Det ska vara gött att leva. Där tänker vi helt lika du och jag. Hoppas vi ses snart igen! Kram tillbaka på dig!
mariia

2012-10-19 @ 21:32:23
Postat av: Susse

Det är härligt när det börjar hända grejor med de små :D

Svar: Absolut! Väldigt roligt att se deras utveckling!
mariia

2012-10-21 @ 20:14:32
URL: http://fiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0