Weekend

Helgen fortgår och allt är tiptop här på Bläckhornet. Pappan i familjen kom hem i fredags innan läggdags och barnen var överlyckliga. Åt middag och marängsviss och firade hans hemkomst. Felix hade en kompis som sover över och innan de varvade ner så var det fullt ös medvetslös här hemma. Killarna knoppade tidigt och vaknade i bra tid dagen efter. Sist låg de vakna till halv tolv och vaknade innan sex, men som tur var gick det bättre denna gång. Vaknade av att Lukas kom in strax innan sju imorse och frågade "vart är min nuttefilt då?".
 
Sen fick vi bege oss till metropolen Krille för att handla lite vinterkläder till barnen. Fick tag i kläder till alla tre och lite mössor och vantar samt fodrade stövlar till Alice. Lukas har redan fått ett par och vi hittade inga i Felix storlek, men det kommer. Däremot har han blivit av med sina nya fodrade regnbyxor på förskolan. Kim tog med dem dit i tisdags och sen dess är det spårlöst borta. Trist när vädret är som det är, men de kommer väl fram. Efter handlingen drog vi till godislagret och handlade mer godis än vi behöver under en månads tid tror jag. Sen Maxi och mat på donken. Kom hem och körde Felix till en kompis och Alice fick en kompis hit. De lekte i tre timmar utan att jag behövde lägga mig i en enda gång. Lukas var med på ett hörn och försökte då och då göra sig lustig genom att skoja om bajs. Han har ärvt morfarshumor there´s all there is to it. Sen åt vi en god kvällsmat och tog kvällen. Barnen fick godis och sen såg jag och Kim på en film tillsammans. What to expect when you´re expecting. Den var småkul, söt och enkel och en och annan tår kom det. Det ligger ju så nära mig själv. Har ju fött tre barn och sånt sitter så starkt. 
 
Har inga planer för morgondagen än så länge. Städa bara måste jag göra. Till veckan är det höstlov och förutom en halloweenrunda med barnen så är inget direkt planerat. Jag blir själv med barnen hela veckan, men det går det med. De är så fantastiska så jag blir stum. Alla på sitt egna vis. Felix kom hem med en önskelista inför julen. Överst hade han skrivit att han önskade att alla i andra länder skulle få det bättre. Den pojken har verkligen hjärtat på rätta stället. Fan vilket bra jobb vi har gjort Kim!
 
På tal om halloween så kom det precis tre ungar och knackade på. Halloween är på onsdag. Men alla tror olika sen kanske man inte behöver tigga godis om man är så stor så man är ute vid elva. Eller är det bara jag som är inskränkt!? Bara för att påskkärringdräkten bytts mot läskiga kostymer där man inte behöver visa sin identitet så är det okej? Men men american style I guess! 
 
Kram och godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0