Lilla tonåren!?

Måndagen är avklarad. Den började med skrik och gråt och slutade med att jag låg på mannens bröst och såg på Robinson. Eller ja den är ju inte slut än. Ska se klart på dirty dancing i sängen om en stund. Har en halvtimme kvar på filmen och det känns lagom. Kom hem vid sjutiden. Då hade jag innan varit och köpt ännu mer kläder till barnen och stängt på jobbet. I helgen har vi bara varit hemma. Kim har klippt gräs. slipat och målat på sängen samt klippt ner buskar. Jag har roat barn, lagat mat och plockat. Felix har sovit över hos en kompis så jag har haft ett barn mindre stor del av tiden. På söndagen åkte vi till Mariestad och firade Jenny som fyllt år och nyss kommit hem från Grekland. Vi åt tårta och bubblade. Sen åkte vi hem och lade barn. När Alice var liten så vet jag att jag skrev en del om att jag tyckte att hon var krävande. Nu när hon blivit lite äldre skulle jag vilja påstå att det går i perioder. Just nu är hon iaf i en mindre charmig period. Hon ska inte äta, allt är äckligt och hon är arg och sur. Imorse blev det krig och hon skulle inte ur sängen. När hon väl kom ur skulle hon promt ha shorts och linne på sig. Hon älskar sina sommarkläder och tanken har varit att jag lite smidigt skulle lägga bort dem när det blev kallare ute. Det slutade med att vi fick ge oss och hon fick ha shorts och linne vilket förvisso visade sig vara ett passande val idag. Och det här är inte det enda det uppstår konflikter ofta och hon är envis och arg. Hån får oss att svettas och testar oss till max. På Liseberg hade hon gått fram till en grupp människor och frågat vad de stod och mumlade om. En stund senare "målade" hon med en blomma på en stackars killes kavajslag. Jag var vid tillfället inte med henne för att prata henne tillrätta. Men hon får mig att fundera både en och två gånger om man säger så. Idag var Kim väldigt pedagogisk med henne och ikväll så valde de morgondagens outfit tillsammans. Ska upp vid sex så vi får väl se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0