Staying positive!

Vet att jag kan verka så där löjligt skrytigt lycklig när jag skriver en facebookstatus. Jag är inte fejk, jag är inte skrytig. Jag är en genuint lycklig och positiv människa! Jag har absolut inte alltid varit det. När jag tänker tillbaka till min tid på högstadiet så finns det en replik som sades av Malin Duvander och den har liksom fastnat. Du gnäller jämt, det är ständigt nåt fel på dig. Du har alltid ont nånstans! Just då så vaknade jag till. Hade jag alltid ont eller gnällde jag bara onödigt mycket!? Det gjorde jag nog helt klart. Men jag skyller på att jag inte förstod bättre. dagligen träffar jag på vuxna människor som gnäller massvis. Bara häver ur sig en massa negativt och det är bland det värsta jag vet! Jag får nästan allergi så mycket avskyr jag det. Visst får man gnälla ibland men när man låter det bli en livsstil så är det dags att börja tänka om!
 
Vet inte varför jag oftast tänker positivt men jag är glad att jag gör det. Jag är en positiv människa och jag mår så bra i mitt liv. Men det är lätt att vara positiv för mig. Jag har haft sån otrolig tur! Jag haffade en av de bästa. Han gör mig så lycklig! Vi fick tre fina barn och min mamma ställer upp för mig i vått och torrt. Jag har en  bra relation med min bror. Kims familj är också helt outstanding och jag har de finaste vänner man kan ha. Jag har ett jobb där jag trivs och jag kämpar på där så gott jag förmår.
 
Ibland när jag tittar på gamla bilder så blir jag så tacksam för allt jag fått, allt jag får uppleva och alla dagar jag får gå här på jorden. För livet är verkligen en gåva och det kan vara så underbart! Jag hoppas att jag får leva länge till och jag ska njuta av alla mina dagar och göra det bästa av dem!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra skrivet :)

Svar: Tack! :)
mariia

2013-06-06 @ 21:02:31
Postat av: Sara

Kan bara instämma, bra skrivet!!:)

Svar: Tack!
mariia

2013-06-09 @ 21:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0