Hola!

Har haft en sjukt härligt weekend nere i Spanien. Först var jag ledig från jobbet i torsdags och fredags och hängde med familjen. I torsdags åkte vi ner till svärfar och grillade i regnet. Men på fredag drog vi till Sitges!
 
Kom ner till Girona runt elva på kvällen. Blev upphämtade av en förvirrad liten taxichaufför. Han kunde i stort sett ingen engelska alls. Han var trött så vi sjöng allt vad vi orkade för att förhindra att han somnade bakom ratten. Efter en del om och men hittade han rätt. Gick upp på hotellrummet och lade oss och sov. Dagen efter såg jag denna syn från våran ballkong. Tyvärr hamnade bilden högst upp av nån jäkla anledning.
 
På lördagen åt vi frukost och tog tåget till Barcelona. Där gick vi runt och tog en taxi till Sagrada familia. Sen åt vi lunch och vandrade runt innan vi tog en taxi till La Rambla. Tittade på folk och gick på erotikmuseum. Såg på den första porrfilmen som kom, riktigt skoj! Sen satte vi oss och drack Sangria. Gick runt lite mer, hamnade i hamnen där vi åt våfflor och popcorn på en brygga.
 
 
Sexmaskin är en penis där i mitten (modell antik)
 
 
 
 
 
Sen åkte vi hem till Sitges och badade i havet. Kallt i början men sen helt underbart. Höga vågor som slog omkull mig. Var helt slut sen! Sen middag på en härlig uteservering i flera timmar.
 
 
Tog en promenad runt bargatorna. Helt underbart. Gamla gränder med affärer, barer, restauranger, fik och glassbarer överallt. På söndagen började vi dagen med bad i våran pool. Det var bara vi där så vi låg och solade och simmade några längder. Åt en sen lunch på en Mexikansk restaurang. Gick och lade oss på playan igen. Badade mer och tog sen en promenad. Hamnade ovanför en nudiststrand och stod där och fnissade och kikade lite. Avslutade kvällen med en middag på en sportbar där sändes en Barcamatch så ni kan ju ana stämningen som rådde.
 
På måndagen tog vi en promenad efter frukosten. En sista tur bland barer och affärer. Kom till flygplatsen och åkte hem. Det har varit en fantastisk weekend. Det var nästan bara vi som var turister iaf från en annan nationalitet. Spanjorerna var så hjälpfulla och trevliga och det var så vackert i Sitges. Hade ju bildsökt och hamnat i paradiset och det gjorde vi i verkligheten med kan jag säga. Barca kunde slänga sig i väggen. Det var i våran oas vi trivdes som allra bäst. En sak vet jag och det är att jag ska återvända till Sitges fler ggr! Somnade och vaknade till havets brus, wonderbar!
 
Hotellet
 
 
 
 
 
 
 
Här åt vi frukost varje morgon!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Härligt inlägg och härliga bilder! Skulle vilja trolla tillbaka mig till Sitges bums!

Svar: Ja då är vi två! Det var fantastiskt!
mariia

2013-05-14 @ 21:17:12
Postat av: lailKkalives

Tack för en underbart trevlig resa!!!

Svar: Tack själv vännen! Detta lever vi på länge!
mariia

2013-05-14 @ 21:25:21
Postat av: Linda

Lailkkalives haha.. Vem fan är det?..

Svar: Haha ja jag antog att det bara var ditt alter ego
mariia

2013-05-14 @ 21:27:36
Postat av: Jeanette

LailKkalives Alter Ego Hahahh vad kul!!!

Det ser ju helt underbart ut, nästa gpng blir det en hel vecka!

Svar: Ja det hoppas jag på! :)
mariia

2013-05-15 @ 12:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0