Söndag utan ångest!

Förutom att Felix precis fick ögoninflammation så är vi mer eller mindre friska här. Kim får ont i bröstet när han anstränger sig men mår bättre. De små är krya igen.
 
I fredags så gick Felix och Alice till skolan igen. Båda hade utklädning inför halloween på skolan. Jag slutade 11.30 så Kim och Lukas kom in och hämtade mig och vi åkte och handlade en massa.
 
Igår var vi hemma hos svärfar och åt mat och fikade och hängde där ett par timmar. Felix följde med en kompis till sundstabadet istället. Och när de dukade bort en tallrik så blev det rätt tydligt. Tiden när han alltid hängde på är förbi. Var samma sak sist när vi åkte till farmor. Han väljer att vara hemma och att hänga med kompisar istället. Han är så stor! han bestämmer själv hur han vill göra. Det märktes att barnen inte träffat farfar så mycket sista tiden. För de var väldigt blyga för honom. Förut hängde vi ofta med farfar men det blir inte så längre. Så det var trevligt att vara där en stund.
 
Idag har vi varit hemma och såsat. Jag har städat och plockat och Kim har sorterat i garaget. Hela familjen tog en promenad kvart i sju nu på kvällen. Det regnade och var mörkt så vi hade reflexvästar och barnen var lyckliga. Lukas tyckte att mörkret var lite läskigt och spännande samtidigt. Det var uppfriskande att komma ut lite iaf. Hade suttit inne hela dagen så det behövdes lite luft.
 
En annan sak jag gjort idag är att jag bokat en resa till familjen. Har ju kollat massvis sista veckorna och igår valde jag vart vi skulle. Och jag gjorde slag i saken och bokade. Ringde till mamma och brorsan imorse och frågade om de ville följa med och de tackade ja. Så nu åker vi allihop. Ska bli riktigt kul! Det blev Teneriffa den här gången! Och vi kom undan relativt billigt med.
 
 
 
 
Vyn från hotellet
 
 
Blir nog riktigt bra!

Nu ska jag se ett avsnitt Breaking bad. Är ledig imorgon eftersom barnens förskola är stängd! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0