Hmm

Ingen kräkdag direkt men nästan. Grinat lite och stängt in mig på rummet en kvart. Handlat massa kläder till barnen. Slitit hårt på jobbet! Inget nytt med andra ord. Livet är lite småtufft då och då. Öronen blöder och man känner sig trött. Hinner inte med sin egen familj, men hey så är det! Man får passa på när man kan och klämma in så mycket kvalitetstid man hinner med.
 
På tal om kläder. Jag köper ju sjukt mycket kläder till mina barn och de har en förmåga att försvinna. På bussen, i skolan och på förskolan. Lukas kläder försvinner ständigt. Såg en kille på hans förskola som hade samma tröja som Lukas för nån månad sen. Då kom jag att tänka på att jag inte sett den tröjan på bra länge. Kollade hemma och där var den icke, samma sak på förskolan. Tänkte inte mer på det men för några dagar sen kom vi till förskolan samtidigt som den där killen och då hade han tröjan på sig. Slog mig att det säkert var Lukas. Detta grundat på att hans kläder ofta hänger på den här killens krok. Gick jag tittade på tröjan som hängde på killens plats. Mycket riktigt det stod Lukas i den klart och tydligt. Så jag tog faktiskt med den hem. Frågade en pedagog på stället om det var fräckt av mig. Hon skrattade och sa att det var det såklart inte. Det var ju Lukas tröja. Den här killen har haft den här tröjan i sin ägo sen tidig vår tror jag. Fattar inte att folk inte har bättre koll än så. Får jag med mig en tröja som inte är deras så tar jag med den tillbaka speciellt när det står ett namn i den. Jag har dock inte pratat med pojkens föräldrar. Bör jag göra det!? Jag borde jag väl egentligen. De undrar kanske vart tröjan tagit vägen. Men det känns så dumt och då är det ändå inte jag som snott det från första början. Köpte tröjan till svärfars bröllop förra hösten därför jag kommer ihåg den så tydligt.
 
Världens inlägg, sorry. Trött och mör, ska krypa ner framför Greys. Puss!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du gjorde helt rätt med tröjan! Konstiga föräldrar som inte ens reagerar på att barnet kommer hem med en "ny" tröja. Och man borde ju om inte annat se när man tvättar att det står ett annat barns namn i! Skulle det leda någon vart att prata med föräldrarna tro? Förstår de inte en så simpel sak så kanske det inte ens är värt att ta upp det. Sist men inte minst - du har INTE snott den!

Svar: Haha nej precis, det är ju MIN eller min sons tröja. Känner föräldrarna så jag kommer nog kanske tala om det för dem men de har nog ingen koll alls nej. Iof så är de skilda så de kanske tror att den andra köpte den men den är namnad som sagt. Hoppas allt är bra med er!
mariia

2013-09-12 @ 08:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0