Lördag i februari

Lördagförmiddag och jag är redan trött, illa! Tog sovmorgon faktiskt som alltid på helgerna. Felix kom in med Lukas till mig på morgonen och sen låg han bredvid mig en timme, mys! Han var på förskolan igår eftersom han var precis som vanligt hela torsdagen. Feberfri var han hela den dagen med så han fick gå iväg igår. Men i går när vi kom hem så ville han bara se på film. Och när vi satte oss för att äta middag så kändes han varm och mycket riktigt. Och samma sak nu på morgonen rund 39 i feber och snorar och hostar. Så idag blir det väldigt lugnt här hemma. Kim jobbar och jag har redan plockat en massa tvätt och tvättar för fullt. Är faktiskt ikapp med tvättberget för en gångs skull men det kan fort ändra sig. Imorgon är tanken att hela familjen ska gå på bio men vi får se vad det blir med den saken nu.
 
Jag och min fina kompis Jeanette har utmanat varandra! Jag har haft lite dåligt samvete för att helgerna ofta går lugnt till. Både jag och Kim är gärna hemma och latar oss eftersom vi är så trötta sen veckan som gått. Barnen verkar absolut inte lida då de vill ta det lugnt och bara leka de med men ändå. Så utmaningen är den att man varje helg ska göra en aktivitet med sina barn. Det behöver inte vara något stort. Kan vara allt från pulkaåkning, lek och bus till bara baka eller gå en promenad, men nåt ska man göra. Förra helgen klarade vi oss när vi hade besök och var ute och åkte pulka. Den här helgen tänkte jag på bio. Jeanette skulle egentligen med men har dragit ut tre visdomständer i veckan och är hemma och lider <3 Sjukdom är givetvis ett undantag.
 
I veckan har vi sett klart på Band of Brothers ännu en gång. Den är så fruktansvärt bra! Avsnitt nio Why we fight gets me everytime. När de hittar judarna i koncentrationslägret, obeskrivligt! Avsnittet har fått en Emmy och det är inte svårt att förstå varför. Jag hoppas att alla ni sett serien. Annars bums! Kan låna ut den på dvd eller blu-ray då vi har den på båda.
 
På tal om fruktansvärt bra så köpte jag Kristian Gidlunds bok här om dagen. Hade tänkt att köpa den tidigare men har inte riktigt orkat men nu ska jag läsa den i helgen och njuta och lida på samma gång. Lida för att det är så fruktansvärt men vilken man. Hans texter träffar direkt i hjärtat bokstavligt talat!
 
En dusch och sen komma igång med dagen trots att den inte bjuder på så mycket. Mest kärlek och en del syskonkärlek med tyvärr. Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0