Tredje dagen i huset

Idag fick vi internet i huset. Skulle ha haft den för två veckor sen men det verkar som att de helt sonika glömde att koppla in oss. Nu är vi iaf online. Vet att jag alltid tjatar om internet, men för mig är det mycket viktigt!
 
Nu har vi bott här i två, ja snart tre dagar och idag är första dagen jag är hemma typ. I måndags började jag jobba tidigt och sen kom jag hem och duschade och sen gick jag iväg på fest. Våran rektor skulle tackas av och det var riktigt trevligt. Imorse knallade jag mot jobbet redan innan sex på morgonen men fick gå hem lite tidigare. Så jag gick hem och plockade lite. Finns hur mycket som helst att göra. Jag plockade in lite handdukar i linneskåpet och all mat i skafferiet sen fixade jag även iordning Alice och Lukas rum. De ska få dela rum under en tid eftersom ett sovrum här nere ska renoveras. För att spara lite plats så ska vi fixa en våningssäng imorgon. Alice är väldigt glad över att de ska få dela. Känns inte som att den lyckan kommer att vara för evigt :)
 
Gamla huset är fortfarande inte helt tömt. Finns en del att hämta hem, speciellt mina blommor som vid det här laget lär vara rätt så törstiga. Har ingen diskmaskin här än. Tog med våran från gamla huset men den är inte inkopplad då det krånglar och vi måste nog byta rör. När man handdiskar så är det legitimt att äta ute anser jag så vi drog iväg till Pizzahouse när jag vaknade till efter att ha slumrat till på soffan en sväng.
 
Det går bättre för katterna med. De skriker inte konstant längre men är inte helt lyckliga och det är ju inte så konstigt.
 
Snart är det midsommar också. Tiden går alldeles för fort. Har inga planer alls. Men tänker äta gott och ha det mysigt med familjen.
 
Nu ska jag snart se första avsnittet av Orange is the new black, Awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0