Sjukstuga igen.....

Barnen blev lite bättre i helgen. De var feberfria på lördag. Felix var med på en karatetävling som vi var och kollade på. Sen spenderade Kim två dagar i huset med att dra ny el och sätta upp en ny elcentral. Elen är sen byggåret och inte bra nånstans. Det var varit rätt trist här hemma hela veckan. Igår bjöd jag hem mamma på mat och tårta. Min mamma är världens bästa. Hon ställer upp hela tiden och det finns inget hon inte gör för oss. Däremellan kan hon driva mig till vansinne med det ska gudarna veta.
 
Idag gick Felix och Alice tillbaks till skolan. Efter skolan gick Alice till Pennlådan och hämtade hem en kompis för lek. Sen sprang både Lukas och Alice hem till dem och lekte. Gav Felix mat och skickade iväg honom på karate och sen kom de små hem för att äta middag. Lukas bara hängde och orkade inte ta en tugga. Tog tempen på honom och den visade inget. Han fortsatte att hänga och satte sig och spelade dator. Men orkade inte det heller utan gick och lade sig och vilade. Jag tempade honom igen och nu stod den på närmare 39. Han var helt färdig. Gav honom Alvedon och bäddade ner honom. Både Felix och Alice hade feber i sex dagar men Lukas hade bara feber en kväll så det slog väl tillbaka och nu är det hans tur att ha skiten. De har verkligen inte mått bra alls. Feber och hosta, snor och massa slem. Längesen de mådde så här dåligt. Känns oerhört segt att det kom tillbaka. De hade två dagar kvar på Pennlådan och nu har de redan slutat med andra ord. Och om fyra dagar flyger vi till Mallis. Bara att hoppas att han hinner piggna till innan dess. Förlåt att jag gnäller men det känns så himla tråkigt rent ut sagt!
 
Annars ser det ut som sju svåra år här hemma känns det som. Man har liksom slutat bry sig! När man vet att man är på väg bort så släpper man liksom allt ansvar och all känsla för ordning. Energin räcker inte riktigt till som den bör. Och det känns som att man vill lägga den på nya huset istället för det här. Samtidigt så älskar jag det här lilla huset. Har bott här i 12 år och jag har varit lycklig här. Men det jag kommer att sakna mest är trädgården och Pennlådan och vissa grannar såklart. Finns så mycket man vill göra på nya stället och ja vi kommer att ha fullt upp. Men det är fullt beboligt om än gammalt. Känns som att man behöver göra något åt uppvärmningen ganska snart. Fick första elräkningen och den var på 2300 och då har vi ju knappt värmt upp det ens och ingen har bott där. Så hur dyrt det blir under vinterhalvåret vill man ju knappt ens tänka på.
 
Känner mig så trött och frustrerad så jag tror jag vill grina en skvätt! Haha patetiskt? Ja!
 
Hoppas ni har det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0