I´ve hit a new low

Det kände jag när jag för en timme sen ca värmde kokkorv och tinade korvbröd utan bh i köket. Utan bh är väl orelevant kan tyckas men egentligen inte faktiskt. Det vittnar om hur slö och slapp man är. Innan dess hade jag somnat på soffan. När jag vakande så låg Kim ihopkrupen på schäslongen och sov han med. Det har tamefan regnat hela dagen lång! En positiv sak är att de har släppt The fall säsong 2. När jag såg det skrek jag och klappade händerna. Då har man inga stora krav här i livet! Jamie Dornan som mördare upclose, yes please!
 
Imorse åkte brorsan och tjejerna hem. De har sovit här i tio dagar och vi har hängt och försökt att roa oss. Vi var hos mamma en dag och hjälpte henne lite där hemma. På kvällen bjöd bror oss på mongolisk buffè, men den ska man helst gå till utan barn kan vi väl konstatera. Magnus yngsta tjej sitter aldrig still vid bordet kan man säga. Har också varit i skogen och en gång regnade det så mycket så vi bara gick dit och vände. Lek och luft har också fått en påhälsning.
 
Har även hyrt en minibuss och dragit till Kolmården en dag. Det va kö från Krokek. Men det gick bra och det var en riktigt lyckad dag. Igår lagade jag en festmåltid eftersom det var sista kvällen tillsammans.
 
Våran bil är trasig igen med by the way. Den är inne på verkstaden nu och vi har lånat en av svärfar. Men den är batteriet trasigt på så vi tar oss inga långa vägar inte. Vi har nyss lagat den för 5000 det var typ tre veckor sen eller nåt. Vi har flyt nu! Men man ska inte hänga läpp det kunde ha varit värre!
 
Jag gillar att lyxa till vardagen och hittar ofta på roliga saker och denna sommaren har det blivit mindre av den varan. Men jag tar igen det snart det gör jag. Men jag står och steker flottig bacon i en klänning som man skulle kunna gå på bröllopsfest i. Kläderna måste ju användas fast det är kallt och jag har sparat på mitt smink i sommar kan jag lova. Grannens träd börjar bli gult och tappar löv, och det är inte ens augusti!
 
På tal om grannar så är jag ganska bitter på en av mina. Den här tomten är ju lite igenväxt eftersom de förra ägarna bott här sen det byggdes och inte orkat ta hand om gården sista åren. Så vi har en del träd i häcken som en annan granne och vi vill ta bort så vi ska få mer sol. Våran ena granne gick upp för att resonera med granne nummer ett. Granne nummer ett är snäsig och vill helst inte ens prata om saken. Men sen säger han att träden inte ska bort för de är bra mot insynsskyddet. Han vill knappt konversera men hinner klaga till granne nummer 2 på våra barn. Snackar skit om att de låter för mycket oj oj oj. Mina barn som inte ens är ute så mycket och sen jobbar både han och frun borta under veckorna så hur mycket kan de störa, Men visst barn låter, gubbjävel! Men det positiva var att de skulle sälja i september. Och vi kommer att ta bort träden ändå. För 2/3 står på våran tomt. Känns förjävla gött!
 
Nu ska jag lägga barnen och sen blir det The fall eller nån film med Kimpa!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken tur att surgrannen tar sitt pick och pack o drar snart! Tycker synd om er som haft detta bedrövliga väder som varit nu. Jag som trodde att mitt semesterväder var kasst!! Kram till er

Svar: Ja det ska bli skönt att han flyttar. Hoppas att det flyttar in en högljudd barnfamilj istället :) Haha ja fy fan den här sommaren var inte så rockig nej. Och ett helt år kvar till nästa. Man får hoppas att det blir bättre nu och att man kan njuta av kvällar och helger! Kram till er med!
mariia

2015-08-02 @ 07:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0