Busy

Sitter hemma och har precis betalat räkningarna. Fick en himla fin lön den här månaden, tack vare att jag jobbar över en del eller snarare jobbat extra. Cash is king som Jesper på jobbet säger!
 
Har hänt en del sen sist. Lunchat med en fin vän som öppnat sig för mig för första gången på länge! Gått på Uno Svenningsson på Mastis med några fina vänner. Började kvällen med filébuffé, massa rasberry Blossom och sen satt vi längst fram och såg väldigt bra.
 
Lämnat tillbaka stolarna till matgruppen och köpt billigare svarta på jysk istället. Här ätit en del frukostar där ute och det är härligt. Bjudit Tina på grillat och vi gjorde det till en helkväll med Let´s dance och Ack Värmland. Jobbat extra en lördag.
 
Haft fixarkväll, gradering i karaten (Felix) samt klasskampen allt på samma kväll (may it is). Bakat till Felix klasskväll och öppet hus där vi fick se deras filmer de gjort samt gå tipspromenad och handla fika. Jag gav dem ett par hundra i dricks (det går ju till en bra sak). Det var en trevlig kväll och det är kul när de arbetar tillsammans, det stärker gemenskapen i klassen.
 
Har även bokat en resa till Mallis med tre av mina närmaste vänner och nu verkar det som att en till tjej tillkommer. Ett nytt tillskott i gruppen, riktigt skoj! Vad gjorde jag utan mina tjejer? Vi åker i september och hotellet ser fantastiskt ut! Det ligger vid en badvik och på schemat står, äta gott, dricka sangria, sola, bada och tanka energi. Jag är medveten om att det är sjukt lyxigt för en trebarnsmamma att unna sig en sån här sak men det gör mig till en bättre människa och jag älskart!
 
Har varit på mongolisk buffé och tackat av Daniel på jobbet. Varit på sista kontrollen på bvc med Lukas han fick spruta och var galet tapper bara satt där själv och var cool.
 
Varit på 50-årsfest, min svärfars fru som fyllde år. Festen var riktigt trevlig och det var hon och hennes tvillingbror som firades. Vi hade med oss barnen så vi kunde inte stanna så länge sen var vi nyfikna på Eurovision. Streamade Måns bidrag i bilen på vägen hem innan mottagningen dog, funkade inte innan heller bara när han sjöng. Sen satt jag och tittade hemma och det var sjukt spännande men jag trodde hela tiden att han skulle hamla top tre men en seger var ju fantastiskt. Synd om Ryssland att de buades ut så men med den politiken så blir det lätt så även fast tävlingen i sig ska vara opolitisk så blir det ju sällan så.
 
Har börjat se American horror story igen och jag vet inte direkt vad jag tycker än. Ska ge det ett par avsnitt till. Igår var det förskoleklassmöte på Södermalm inför hösten och den nya förskoleklassen som vi får. Det var kul!
 
Idag är jag hemma än så länge och Alice hade ett utbrott imorse så hon kunde inte gå till skolan. Kände mig som en dålig mamma så jag ringde till skolan och grinade. Men ibland blir det jobbigt, men mest för henne såklart. Hon har varit lite argare ett tag nu och jag vet inte riktigt vad det grundar sig på. Älskade unge! Får se om mamma kan ta henne eller om jag helt enkelt får vara hemma från jobbet idag.
 
Idag ska jag ha utvecklingssamtal för Lukas och sen är det klasskamp och idag spelar Alice klass mot klassen som jag jobbar i.
 
Och på fredag fyller våran Felix 12 år! Stort!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0