Underbara sommar

Är inne på sista semesterveckan och njuter så gott jag kan. Snart börjar allvaret. Iom att vi flyttat med jobbet och allt ska packas upp, barn ska skolas in och jag ska ha förskoleklassansvar ett år så jag har att göra när jag börjar jobbet. Men det ska bli kul att köra igång igen!
 
Har hälsat på Siv i hennes kolonistuga ute på haga, det blev en helkväll med trerätters och underbart umgänge. Jag och Matilda tog oss hem i en taxi runt tvåtiden på natten. Svärmor har varit här med en ny cykel till Lukas. Haft härliga grillkvällar med vänner. Firat Kim och hans pappa som fyllt år. Vi fick en stor gasolgrill i födelsedagspresent så den används flitigt här hemma. Väldigt smidigt och när vi hade fest i helgen så kunde vi servera 15 personer varm mat samtidigt.
 
Kim har gipsat och lagt skivor uppe i rummet och spenderat mkt tid på att få snyggt i trädgården och det börjar ge resultat. Har badat så mycket det gått, är ju mest sista två veckorna som varit riktigt varma.
 
Åkte på en kryssning till Visby, Bornholm och Köpenhamn med familjen + mamma. En lyckad sådan, vi hade väldigt mysigt men det gick väldigt mkt pengar som alltid när man är hemifrån. Trerätters varje kväll med utsikt över havet, inte helt fel. På vägen hem från Sthlm så small ena däcket så vi blev stående i 2,5 timmar (hade bara däckskum och lagningskit som inte funkade). Så Tina och Saif kom som räddande änglar med nya däck till oss. Stort tack!
 
Har hängt en del med fina Linda och hennes pojkar, riktigt trevligt. Hade som sagt fest här om dagen. Är så nöjd, är så underbart att ha vänner här. Och vädret var så himla fint så vi kunde sitta ute hela tiden.
 
Jag älskar sommaren och vill aldrig att den ska ta slut. Har bokat en solresa i december såklart så nåt att se fram emot. Och om 2-3 veckor så åker jag och Tina till Gbg en helg igen. Vi ska gå på Sia och jag är så lycklig för det.
 
Kalas för Kim, avslutades med kubbspel
 
 
Favorit i repris i december.
 
 
 
 
 
Mina vänner verkar känna till mina svagheter här i livet <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0