Maj med allt vad det innebär

Är nästan ensamstående nu för tiden, ja så känns det iaf. Kim är till Narvik för fjärde gången nu. Denna gång skulle det gå fort men det fuckar för dem. Så det tar nog tid och de har sommardäck på bilen och det snöar. Det brukar kunna vara nån meter snö vid riksgränsen. Men det är mest honom det är synd om. Han bor på ett skithotell med dåliga tältsängar, gammal smör 


Och annat man kan klaga på. Men precis som vanligt i slutet på maj så är det mycket att fixa med eller snarare mycket inklämt. I måndags fyllde Felix år. Vi firade honom i söndags med släkten. Igår var det även vårkonsert. Vi åkte dit och kollade på Felix när han spelade både aukustisk och elgitarr med sitt band. Idag var jag i Alice klass och kollade in hennes nationella prov. Hon hade full pott på det mesta och jag är galet stolt och nöjd att hon kan det hon förväntas kunna. De har verkligen haft en kunnig lärare i tre år. 

Imorgon har jag egentligen öppning men Alice ska på utflykt så jag vill inte lämna dem hemma själva på morgonen med packning och allt. Vet att hon har en förmåga att stressa upp sig när hon ska iväg så jag bytte till mig en stängning. Direkt efter jobbet ska jag på föräldramöte inför hösten då jag tar emot min andra förskoleklass. Sen hem till kanske åtta på kvällen då jag får stoppa mina små i säng. Fullt ös som sagt.

Annars har jag njutit av långhelg. Picknick med fina vänner, grillning med Tina och saif, vin hos Angelica och kalas med släkten. Och jag har numera en 14-åring hemma. Jag är så fruktansvärt stolt över honom. Han står upp för sig själv och han ifrågasätter folk som säger dumma saker. Han har ett hjärta av guld och han får bra betyg i skolan. ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0