Tacksamhet

Har blivit lite sämre på att vara tacksam. Inte dålig men blivit lite av en bitterfitta sista tiden. Det måste sluta nu! Tycker förvisso att jag haft en del bra anledningar. Kollegor som lämnat över jobb på mig bl.a. Folk som inte tagit sin proffesion på allvar. Barn som blir lidande. Inte mycket gör mig mer förbannad och ledsen på samma gång. 

Våran katt Cocos är lite psyksjuk på sitt eget vis. Han bor typ alltid ute i nån buske under vår-vinter. Nu håller han på att flytta in. Men är osäker i närheten av Dexter och Luna och har svårt att komma till ro och finna en sovplats. Förut vågade han sig bara in i Felix rum som ligger precis innanför ytterdörren. Ni vill han aldrig sova där längre och utan har letat sig upp till ungarnas Rum på övervåningen. Men då får Alice gå upp mitt i natten och släppa ut honom. Jag sa att jag skulle göra det men jag har faktiskt inte vaknat och hört honom skrapa. Att hon ska behöva vakna mitt i natten är ingen bra grej. Men så har det blivit. Nu hände det 3.30 och sen dess har jag varit vaken. Lyssnat på poddar och Spotify. Klockan ringer 5.15 så kanske kunde jag inte somna om pga det psykologiska. Man ska alltid försöka se livet positivt. Kanske är det positiva i det här att jag lär somna gott inatt. Sen kommer jag att ha PKU idag och endast jobba i barngrupp i 1,5 timmar. Kunde ju ha varit precis tvärtom.

Något positivt är att jag kommer att vara lycklig hela veckan. På söndag åker vi på semester. Jag är alldeles pirrig i magen för jag älskar det! Inte mycket som slår den känslan. En vecka i vårat lilla paradis med all inclusive och förhoppningsvis lite värme iaf. Det blev dyrt men det kommer nog att vara värt varenda öre! 

Nu ska jag ta en dusch, sminka mig och knalla till jobbet som börjar 6.15 idag. 

Puss! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0