Helg med skogspromenader och Karuseller

Nu är det äntligen helg och jag njuter av det. Var längesen jag gjorde det eftersom jag har varit hemma hela sommaren och dagarna på så vis har flytit in i varandra och man har knappt märkt nån skillnad alls på dagarna. Men sen jag började skolan igen så märks det stor sklllnad och det känns bra att kunna uppskatta en sån sak som helger igen. Det blir en lugn helg. I går åkte vi hem och jag lagade middag bestående av kyckling ris och sås. Pojkarna åt och njöt och sen fick Fleeze det som var kvar på Felix tallrik och det roliga var att han prioriterade majsen före kycklingen katten. Han har blivit heltokig i majs, tycker det är lite skoj, knepig katt man har.

Idag har vi varit i skogen jag och Felix och gått våran runda, han pekar numera ut alla flugsvampar och berättar för mig att dom är giftiga. Koll på läget som vanligt. Kim kilpper gräset och är duktig han, skulle behöva klippa häcken med om man säger så, den är riktigt hög nu. I kväll blir det nog film och mys med familjen. Och i morgon blir det Liseberg trots allt. Det har ändrat sig ett par ggr, hela 5 olika bud har vi fått men nu verkar det som att det faktiskt blir av. Ska bli skönt att komma hemifrån lite och åka lite karusell, undra om jag någonsin blir vuxen nog att avstå det?

Har redvisning på måndag med så jag ska väl plugga till det också senare ikväll eller när jag skrivit klart här. Har ett sånt sug efter sötsaker idag men ska försöka hålla sig så gott det går vill inte gå upp i vikt nu utan bara ner helst. Har gått ner 11 kg allt som allt nu och det är bra men vill ner ett antal kilo till innan jag är nöjd, men vi får väl se hur det går nu när jag har börjat jobba och jag är omringad av godis och sötsaker. Men jag ska fixa det så är det bara, skam den som ger sig!

Förövrigt vill jag bara säga att min sambo borde få ett diplom för att han står ut med mig och snart har gjort det i nio år. Och för att han är så bra och får mig att må så bra. Aldrig att jag lämnar honom frivilligt, han är underbar. Och nu är saker och ting bra mellan oss igen efter en halvjobbig vecka. Men bara att ta nya tag.

Tror jag ska gå och plugga lite nu, eller skulle man kanske hämta lite glass och ringa till Linda? Hmm tror det får bli det förstnämnda.

Trevlig helg på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0