Ett par rader om...

Känns som att jag har så mycket att skriva om eller egentligen känns det som att jag har så mycket att prata med någon om. Jag vill prata, jag vill ventilera! jag gjorde det förut idag och det gav blodad tand. Jag är en människa som kan prata hur mycket som helst, finns knappt någon stop på mig. Inte konstigt att jag har en son som är precis likadan. Hur som haver idag har vi gått tipspromenad då kalaset vi skulle på blev inställt pga sjukdom, tråkigt men nu fick vi lite motion istället. Felix cyklade hela rundan, bättre än att gå för då blir han så trött och lessnar efter ett tag men att cykla det var roligt det.

Sen kom Lail och hämtade mig och vi åkte hem till Lisa, där jag inte varit sen i januari förra året. Det var väldigt trevligt, vi satt och snackade och umgicks. Fikade faktiskt idag, Lail hade köpt med sig en massa gott men egentligen var det onödigt att jag åt för suget fanns inte där, så vaför åt jag då? Ja säg det den som kan, men hur som helst nu mår jag illa och har ont i magen. Har inte fuskat en enda gång på 3-4 veckor och det kändes av att jag åt en massa skit nu idag. Jag ska inte äta sånt det gör mig inte gott. Så idag överskred jag mina points men annars går det fint. Var underbart kul att få träffa vuxna människor och lämna barnen hemma, barnen är det bästa jag vet men man behöver komma hemifrån och få vara en vuxen individ oxå annat än att bara vara mamma. När jag kom hem hade Kim och svärfar snickrat ihop en superfin sandlåda, det var härligt! Matade Alice, fixade mat och vek en massa tvätt. Skulle egentligen hem till mamma och hjäpa henne med en sak men orkade inte så det får bli imorgon istället. Måste bara sitta ner ikväll känner jag, Lillan var vaken i natt igen flera timmar vet inte varför men hon har en vakenperiod då kanske och inget jag gör får henne att somna om igen. Även fast jag är pigg och sover rätt bra så känns det av att sömnen blivit störd 4 månader i rad nu det känns i hela kroppen.

På tal om lillan hon är så där go och underbar nu, snackar en massa munnen går hela tiden på henne och hon är så social. Jag kan glömma att få sätta henne i babysittern brevid mig när jag sitter vid datorn en snabbis oj oj vad hon klagar, sen när jag pratar med henne så blir hon överlycklig. Ska vara med hela tiden lilla skruttan. Och hon är helt galen i Felix. Hon tittar på honom konstant och han spelar apa för henne och hon skrattar så hon guppar, helt underbart att höra på. Oss skrattar hon jättesällan åt men åt brorsan skrattar hon hela tiden, underbart att se och höra som sagt! Igår var svärfamiljen här och Alice var så glad och satt och flirtade med svägerskan och hennes kille, dom var intressanta det märktes. Kul att hon är så med nu för tiden och roligare och roligare blir det ju......

Känner att jag måste skirva ett par rader om lilla Engla också. Det är så fruktansvärt hemskt det som har hät henne, finns inte ord för det. Kan inte ens begripa en tiondel av vad hennes mamma går igenom just nu, det är helt otänkbart. Men samtidigt är jag så glad över att mannen med kameran var ute och fotograferrade och fick med saaben på kortet så de kunde ta aset fort. Förstod på nåt vis att han var skyldig. Han var ju en ful fisk det fick man ju snabbt reda på och det är bra att de fick honom och nu är ju även mordet på Pernilla löst, men hemskt som GW sa att det är så här då de fick ett tips på honom för Pernillamorder redan för ett halvår sen eller nåt sånt. Hade de tagit honom hade Engla levt idag. Men nu är det som det är och jag är lättad över att hon är hittat så att mamman kan få ett avslut, ett hemskt avslut men dock ett avslut. Mina tankar finns med henne!

Nu ska jag nog gå och sova, mår så fruktansvärt illa alltså antagligen pga  för lite mat och för mycket kaffe och fika, får skylla mig själv så klart. Godnatt på er!

-3kg


Kommentarer
Postat av: Johanna

heja på heja på!

2008-04-13 @ 22:19:33
URL: http://bruno.webblogg.se
Postat av: Sara Kga

gud vad duktig du är!! fuska måste man göra ibland, men jag vet hur det är.. det dåliga samvetet finns alltid med o gör sig påmint!!!

2008-04-14 @ 10:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0