Alice 1 år!

Nu är kalaset över, eller kalasen kanske man ska säga eftersom vi valde att ha två stycken. Helgen har gått i ett i fredags hade vi mys och igår var jag på stan med mamma och handlade inför kalasen. Visade sig att det var väldigt bra att ha med mamma, för hon köpte en ny overall till Alice och sen betalade hon alla tre tårtorna som vi köpte på ejes. Tack mamma! När jag kom hem slängde jag in lite mat i ugnen samtidigt som jag bakade. Åt och bakade ännu mer och sen på kvällen städade jag och Kim huset. Han dammsög och jag moppade. Imorse när jag vaknade så dammtorkade jag en del och fixade det sista inför kalset. Sen vid tolv dök farmor, farfar, Jenny, Rickard, Dennis och mamma upp. Vi åt lättare lunch och sen tårta och fika. När dom sen begav sig hemöver så tog det en timme innan nästa gäng dök upp. Då kom massa kompisar och deras barn. Det var tre bebisar på kalset och fyra barn med Felix och Alice inräknade och 8 vuxna. Trångt blev det men trevligt var det. Alice fick en massa fina kläder och leksaker och tre dockor. Grannarna plingade på dörren på förmiddagen med ett paket (en docka) dom är så otroligt rara våra grannar. Ja lillan fick en massa fint. Blev massa fika över, nästan en hel tårta och mockarutor, kakor och banankaka ändå trodde jag att jag hade bakat för lite. Ja det har varit en härlig dag men nu är jag trött eller jag känner mig inte trött men jag är nog det egentligen. Känns som att denna helgen bara sprang iväg och sen var jag ju i skolan hela fredagen så det var kortare helg än vanligt och imorgon ringer klockan 5.30. Har inte heller hunnit plugga och jag har seminarie på onsdag. Får nog sitta kvar i biblioteket imorgon. Men det får bli ett senare problem.







Storebror agerade paketöppnare





En vacker Linda och en trött Albin



Snörena var helt klart roligast



Det är tröttsamt att vara på kalas



Lilla Elsa



Och lilla Mika



Mycket fint fick hon Kickan



Zarah inspekterade alla dockorna noggrant



Kan inte fatta att det är ett år sen hon kom till oss lilla Alice. Mitt i Idolfinalen blev värkarna värre och efter en halvtimmes Idoltittande så fick vi bege oss in på rummet och 2 timmar senare är hon född. Älskade lilla barn!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hipp hurra för lilla sötnosen=)

2008-12-07 @ 21:44:17
Postat av: Sara

Hipp hurra för lilla sötnosen=)

2008-12-07 @ 21:44:24
Postat av: tezz(misskelly/engla_matte)

GRATTIS till Alice..

Gott med tårta...

2008-12-07 @ 22:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0