Sjuka barn

Sitter hemma med två sjuka barn. Lukas började ju snora innan jag åkte iväg och är febrig, snorig och hostig. Alice har varit förstoppad igen så jag fick ge henne lavemang så nu är det bättre. Men nu är hon sjuk hon med. Har hög feber och ingen medicin hemma som vi kan ge henne. Har bara suppar och dom vägrar hon. Det där med mage och rumpa är känsligt här hemma tyvärr. Hon skakar och gråter om vartannat. Så inatt har jag fått gå in till dem båda två och lugnat ner dem, inte så mkt sömn inte. Lider så med dem. Kim får köpa med sig flytande alvedon hem. Det har hon tagit förut men kräkts ut, hoppas det går bättre nu. Inte lätt att få något gjort här hemma. Finns inte mycket att göra när dem är sjuka heller. Bara mysa och ta det lugnt. Typiskt bara att det är föräldramöte just idag. Hade efter många om och men fått tag i en barnvakt men nu vet jag inte hur vi gör. Kim kan ju åka själv men jag vill väldigt gärna dit.

Måste sätta fart här hemma, snigelfart :)


Kommentarer
Postat av: Anneli

Stackare! Prova att blanda alvedonet med saft! Det är ju ganska frän smak på det...förstår om hon kräks upp det. Det gör jag bara av att känna doften på det. Annars finns ju flytande panodil, vet inte hur den smakar... När mina stora var små så blandade jag iaf alvedonet med saft, och det gick som en dans att få i dom det då. kram

2010-09-27 @ 21:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0