Minor setback

Fredagsmyset blev inte fullt så lyckat som jag hade hoppats på. Det finns en hel del nackdelar med att inte ha ett vardagsrum om man säger så. Kim kom hem och vi intog våran kinamat och satte oss för att se film. Jag var inte ens trött. Jag brukar ta ett varv in till huset titt som tätt när vi sitter därute för att se att barnen sover gott i sina sängar. Plöstligt hör vi hur någon gråter. Springer in och ser Alice stå i hallen och gråta. Hon har vaknat och bajsat (hur ofta händer det liksom?). Hon är ledsen och givetvis har hon stormat in i vårat rum för att leta efter oss och väckt Lukas som störtgråter i sin säng. Jag hjälper Alice och får henne att somna om. Men nu en timme senare så är Lukas fortfarande vaken och ledsen. Stackarn kan inte somna om och han vill inte ha någon välling. Snart tar jag skrutten och lägger honom brevid mig i sängen. Det tråkiga är att då kommer väl nån katt och väcker honom. Delar säng med tre katter varje natt varav två vid huvudnivå. Helst ska de slåss om platsen med så man vaknar av att de för ett jäkla liv på golvet.

Gav upp och gick och lade mig brevid Lukas. Somnade i full mundering. Så kan det gå. Han vaknade tidigt på morgonen men somnade om efter att ha bökat runt i 1 & 1/2 timme. Precis när han somnade in ropade Alice från sin säng. Är det inte typiskt så säg? Haha där fick du mamma! Men att somna med näsan i Lukas nacke det var bland det mysigaste må jag säga. Sen på morgonen så gick jag in till Alice och hon låg med huvudet i mitt knä en kvart och jag kliade henne på ryggen och vi hade det mysigt. Ren och skär lycka!

Nu blir det en dusch, frukost och sen invänta svärfar med dam för hämtning av kids.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0