2011-12-07

Idag fyller Alice 4 år och det firade jag genom att spendera närmare elva timmar ifrån henne. Gick iväg med dem till dagis runt sju och kom hem halv sex. Känns så där faktiskt....lagstadga sex timmars arbetsdag tack! Älskar att jobba och skulle aldrig vilja avstå, men ibland undrar man vad man håller på med. Skitsamma, kom hem till middag på bordet och inhandlad tårta. Svärmor och mamma kom över och så åt vi och sen blev det tårta och Alice fick en massa paket. Sen firar vi mer i helgen. Hon var iaf mycket nöjd eftersom hon fick Belvillehuset som hon önskat sig ett tag.

Annars har det inte hänt så mycket. Har jobbat hela veckan och om det kan jag inte skriva så mycket. Jag är på en stor skola och det är väldigt roligt faktiskt. I hemmet går det lite på halvfart men det funkar ändå. Barnen är fantastiska. Igår hämntade jag in Lukas till oss runt halv sex och han somnade om brevid mig. Han nog aldrig hänt förut. Han har förvisso aldrig sovit i våran säng. Det var så mysigt. Jag låg och tittade på honom och tryckte min näsa i hans lilla varma nacke. Han är så okomplicerad den pojken. Våran lilla solstråle! Men imorse var det synd om honom. Vi knallade till dagis och då halkade han omkull i en djup vattenpöl och där låg han raklång på rygg. Han hade modd och vatten på hela kroppen och massa i håret. Så det var bara att byta om när vi kom fram till dagis.

Nu ska jag se tv och snyta mig (förkyld men mår toppen, men näsan är lite svullen), men vad gör väl det om hundra år?

Puss på er!


















(bebisar i bakgrunden)


Prova-brorsornas- kläder- fasen




Kommentarer
Postat av: Charlie

2011-12-07 @ 22:26:08
Postat av: Charlie

Grattis till sötnosen på födelsedagen!

2011-12-07 @ 22:26:53
Postat av: TereseMammaTillSelma&Harry

Jätte jätte grattis till Alice idag :) hoppas dagen var bra och att helgen blir toppen!



Kram från oss!

2011-12-07 @ 22:27:37
URL: http://Terese87.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Grattis till världens sötaste Alice!

Kram från oss!

2011-12-07 @ 22:56:08
Postat av: Sara

Hipp hurra Söta Alice några timmar i efterskott!!

2011-12-08 @ 07:38:04
Postat av: Anna

Söta Alice, stort grattis till henne i efterskott!

Kram

2011-12-08 @ 08:47:59
URL: http://annaochlivet.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Sort grattis till lilltjejen!!

2011-12-08 @ 10:16:36
Postat av: tina

Ett jättegrattis till finaste Alice <3

2011-12-08 @ 16:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0