Bebismys

Idag har det varit fullt ös! Barnen har sovit taskigt inatt så dagen började tidigt. Vet inte vad det är med Lukas men han är vaken mycket på nätterna. Han sov bättre när han var nyfödd. Han har haft flera nätter då han vaknar och är vaken några timmar. Inatt vaknade han första gången vid tolv. Då gav jag honom välling (allt för att få somna om) samma sak vid tretiden. Då märker jag att Alice ligger brevid Kimpa i sängen. Hon kommer aldrig in till oss tror det här var tredje gången på tre år som hon kommer in till oss mitt i natten. Tog med henne till hennes säng och då skulle hon oxå ha en flaska. När hon sen vaknade vid halv sju så trodde jag att klockan var halv fem och eftersom jag inte hade en tanke på att gå upp då så skakade jag en till flaska. Så fyra flaskor inatt, sanslöst! No more. Jag vill inte ge mina barn välling och gör det aldrig på mornarna. Vi pallrar oss upp och äter tidig frulle istället. Nä nu får det vara slut på det här okynnesätandet mitt i nätterna. Tänkte ta mig en mindre sovmorgon när Kim pallrade sig upp med kidsen men det sket sig då lillebror satte igång i sin säng.

Efter frukosten åkte jag och Jeanette iväg till Linda och spanade in nytillskottet. Lilla Ville (eller Wille). Supersöt och superliten! Det är helt otroligt vad små de är. Linda såg oförskämt fräsch ut och hennes ärr oxå. Svårt att tro att hon blivit snittat för fem dagar sen. Linda bjöd på goda muffar (Albins sätt att säga muffins). Var härligt att få träffa henne och bebisen. Sen åkte jag och handlade. Sen hem till ett hus fullt i kids (fyra) och en man som satte upp väggar och sågade så det skrålade i hela huset. Sen dess har det varit fullt ös på kidsen. Gick ut med dom en sväng, tog en promenad med Alice på pulka och Lukas i vagnen. Kim fick skotta fram den igen eftersom all snö rasat ner igen. Gick en kort sväng, sen grät Alice för att hon frös. In och lagade tacos. Nu ska vi natta de yngsta sen blir det melodifestivalen i garaget sen.

Intresseklubben antecknar gissar jag på!?










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0