Sjukt igen

Här hemma är det sjukstuga igen. Igår började Lukas kräkas, tre ggr på trekvart. Men sen lade vi honom och han gnydde några ggr under natten men sov och slapp kräkas. Skönt! Inte helt lätt när de små kräks. Kim har varit risig med och jag är sjukt trött på magsjukan med tanke på att vi haft den från och till i två veckor. Men sparsamt med kräkningar och det är jag väldigt tacksam för. Själv är jag förkyld igen. Andra gången sen jag började på mitt vikariat i december. Jag som nästan aldrig är förkyld annars. Började med halsont och jag vaknade mitt i natten av att det värkte nåt enormt. Tog två tabletter och sen var det över men snorig är jag. Lite segt men jag mår förövrigt bra så jag ska inte klaga.

Jag jobbar, Kim vabbar och så mycket mer händer det väl inte precis. I helgen ska vi på husvisning.

Nu ska jag se tv, sen sova. Väldigt trött!

(Förlåt för så ointressanta inlägg men det händer ju knappt nåt).

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch stackare! Krya på er!!!

2012-01-27 @ 04:34:56
Postat av: Ida

Här har vi magsjuka i huset oxå!

T åkte på det igår kväll (visste nästan att det skulle komma då en flicka på förskolan kräkts precis innan jag hämtade T igår!) och höll på inatt.

Det var liksom var tionde minut tills det bara kom galla sen sov hon i 5 timmar och vaknade och var hungrig!

Började med vätska och när hon fick behålla det försökte vi med lite yoghurt! Tvärnit, där kom spyan igen! :/



Hur fanken ska man veta när man kan börja ge mat igen liksom? Hur brukar ni göra?



Krya på er och kram till hela familjen!

2012-01-27 @ 11:35:02
URL: http://wiberg.blogg.se/
Postat av: Maria

Sara: Tack! Längtar efter stor uppdatering från dig! Den kanske har kommit, har inte hunnit titta än ;)



Ida: Nej men usch fy stackars Tove! Det är svårt att veta när man kan ge mat. Det är bara att försöka då och då och ge smått som ni gjort. Skorpor och blåbärssoppa kan vara bra. Men det är så olika hur den är för det mesta funkar det att äta lite redan dagen efter men inte jämt. Äter hon välling kan ni ju prova det med.



Hoppas hon mår bättre snart! Stor kram tillbaka!

2012-01-27 @ 19:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0