En piss i Missisippi!

Ikväll har jag gjort något mycket dumt. Det är jag den förste att skriva under på! Kom hem och pickade en fight med min käre man och barnen fick sig väl en varsin släng av sleven de med! Jag gnällde och skällde om det mesta. En liten förklaring är : Åkte hemifrån vid sju och kom hem halv sju på kvällen. Kim och ungarna kom förbi när jag slutade och sen åkte vi direkt mot Maxi. Kom hem hungrig som en gnu eftersom jag bara ätit en macka och yoghurt till lunch. Möttes av disk och leksaker högt och lågt och då brast det väl kan man säga.
 
Har blivit lite knäpp senaste åren. Men på kvällen får det inte finnas varken disk eller leksaker framme. Det ska vara undanplockat överallt. Inte ens på barnens golv får det ligga saker. Inte en grej faktiskt! Diskmaskinen ska vara igång, helst tvättmaskinen med och allt ska vara torkat, inplockat och rent. Annars kan jag inte ta kvällen. Kanske är för att vi bor så trångt. Men alltså jag blir galen på riktigt om det inte är så här på kvällarna! Och idag när Kimpa varit hemma hela dagen men inte plockat ur och i maskinen så brast det. Och det stod grejer överallt tyckte jag. Alice grät och var hur trött som helst. Hon grät dock för att jag lät henne städa allt själv. Jag hjälper henne ofta eller jag städar ofta när hon ser på bompa. Just för att jag inte orkar att se skiten. Så ja jag får skylla mig själv. Beter man sig som en hemsamarit i sitt eget hus så får man lite skylla sig själv. Som man bäddar får man ligga.
 
Det var dumt av mig att bråka. Men jag är så trött när jag kommer hem. Jag är verkligen helt slut! Då räcker inte tålamodet som det bör. Det finns folk med riktiga problem. Jag har en fantastisk man (fast han då och då missar diskmaskinen). Jag kan inte få en bättre man och jag älskar honom av hela mitt hjärta. Vi har fått tre friska underbara barn och vi har ett mycket bra liv tillsammans. Det här med disk är verkligen en piss i missisippi. Igår förlorade en skolkamrat sin man, hennes barn får växa upp utan sin pappa och hon är änka vid 35-årsålder. Och här gnäller jag om en jävla disk. Shame on me! Älskar att jobba men det är inte helt lätt i mammahjärtat. Som tur är har Kimpa varit hemma med dem hela veckan!
 
Vi ska spendera helgen i Mariestad. Barnen ska sova hos sin farmor hela helgen. Vi ska låna Yvonnes lägenhet. På lördagmorgon åker jag, Kim, Jenny och Dennis till Ullared och shoppar loss. Sen sover vi kvar en natt till och på söndag åker vi hem igen. Så barnen kommer jag knappt se i helgen. Och farmor kommer att få fullt upp minst sagt. De är rätt lätta men att bo i hennes tvåa utan leksaker och slåss om hennes uppmärksamhet. Ja det blir en utmaning. Jag är såklart väldigt glad att hon ställer upp. Jag och Kim är lyckligt lottade som har så fina familjer!
 
Nu ska jag gå och packa. Stänger på jobbet imorgon igen och vi åker direkt efteråt.
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vet PRECIS din känsla. Exakt samma är det hos oss. Allt bortplockat på kvällen och jag lägger mig nöjd. Får panik annars! Till och med när vi har gäster städar vi undan innan vi lägger oss så att man vaknar upp på morgonen och inte har det hängande över sig.
Usch så hemskt med din skolkamrat. Min kompis förlorade ju sin sambo i september och trots att man för stunden får lite perspektiv på saker och ting så faller man snart in i gamla vanor igen. Kram till dig

Svar: Ja men eller hur? Gör samma här. Har jag inte röjt klart så kan jag inte ta kvällen jag heller. Ja jag vet, man får ibland tänka på hur bra man har det. Livet är skört! Kram på dig!
mariia

2013-01-17 @ 21:30:27
Postat av: Charlie

Känner oxå att jag vill komma hem till ett städat hem å nattklara barn när jag kommer hem från ett kvällsskift, man behöver nog det när dyngnets tidigare alla timmar innebärt stress, plock och höga volymer. Man ä trött å vill ta kvällen helt enkelt. Inget konstigt!

Faan va kul med ullared å få åka med karln din oxå, sånt behöver man nog. Hoppas ni hittar en massa kul, nu behöver du inte köpa julklappar å ljusstakar så köp nått roligt till dig själv istället! Puss!

Svar: Ja visst är det så. Är det kväll så är det kväll med allt vad det innebär. Ullared var riktigt gott. Kul att ha med Kim! Kram på dig vännen!
mariia

2013-01-18 @ 09:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0