Måndag!

Är hemma efter ett 12 timmarspass på jobbet. Var där 6 och åkte därifrån 18. Kom hem och kokade mig lite soppa och duschade Lukas. Sen rensade jag bland gamla barnkläder. Vi ska ner till Göteborg i helgen och ska ta med oss alla urväxta tjejkläder till brorsan. Har sjukt mycket fina barnkläder och det är ordentliga grejer. Så de blir nog glada.
 
I helgen var jag och de två yngsta på Åtorpsmarknaden. Stressade runt och kom hem tjugo minuter innan jag och Lukas skulle vara på ett barnkalas. Ett supermysigt piratkalas. De hade hyrt hallen på A9 och barnen fick leka skeppsbrott och Lukas sprang runt nonstop. Sen var det skattjakt och de band fast en pirat och kittlade honom för att få reda på vart skatten var. Superlyckat! Kul med inspirerande människor.
 
Igår var vi hemma och fick besök av Mia och Tobbe och deras två barn. Först tog jag sovmorgon till 9 och fick sen bråttom att städa och röja innan de kom. Hävdar fortfarande att det är svårt att hinna med hemmet när man jobbar heltid. Men så är det ju för alla.
 
Förra helgen var jag i Kil på stugträff. Det var härligt att träffa alla igen och Sofia hade med sig söta lilla Albin! Vi hade en trevlig kväll. Vi åt och drack gott och pratade ikapp all tid vi varit isär. Som tur var så bestämde vi en ny träff i vinter sen.
 
På söndag så kom Kim och barnen och hämtade upp mig i Karlstad och så åkte vi och käkade lunch och handlade överdragsbyxor och mer kläder till barnen.
 
Här hemma har vi hunnit med lite renovering i badrummet (mindre renovering men ack så nödvändig). Kim har även satt upp hyllsystem i källaren så man kan ha massvis med skor, vinterkläder och en varsin back till mössor och vantar. Sånt svämmar man ju lätt över med och det är skönt att slippa ha allt uppe i hallen. Det går sakta framåt kan man säga. Älskar fortfarande vårat nya hus!
 
Köpte två massagefotöljer och en matta till rummet i källaren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0