Tack för idag, slut för idag

Nu var det ett tag sen jag skrev här så det är väl på tiden att
uppdatera lite tror jag. Har haft en underbar helg kan jag säga.
I lördags var det dags för utgång med några kompisar, vi satt
hos T och förfestade först, nice som bara den. Sen drog vi vidare
till Statt, träffade H och följde med honom till Billen, sen till torgis
som vanligt. Sen följde M hem till oss och sov över, vi var väl hemma
vid 4 på morgonen och somnade runt 8.00, vaknade vid tio.

På söndagen var det dags för 3-årskalas för lillprinsen. Det kom
folk och vi grillade och käkade tårta, eller faktiskt glass för det hade
Felix önskat sig. Han fick en massa fina presenter, en tågbana,
massa kläder, böcker, leksaker och en gungställning, så han var
överlycklig hela dagen. Dagen var helt klart lyckad. Så nu är han 3
år min lilla kille, hur hände detta? Det kan man fundera på ibland.
Världens sötaste kille är han helt klart.

I dag ringde han till mig på jobbet och berättade att han hade plåster
på fingret för Fleeze hade rivit honom, Fleeze rivs ju inte, men jag tror
att Felix hade satt sitt knä på hans svans så då blev det som det blev.
På tal om jobbet så gjorde jag sista dagen på jobbet idag. Nu ska jag
vara ledig ända tills september. Det gick bra vi bjöd på pizza, glass
och sen delade vi ut det sista godiset och drickorna, det var en del
godis kvar kan jag lova. Men man kan ju undra vart tacksamheten
finns hos barnen. De hade slängt ut pizzkanter, glasstrutar och massa
godispapper genom fönstret och ner på gården. Det är tacken för att
vi gav dom så mycket idag. Visserligen så var det ungdomar utifrån där
idag, som inte annars är där. Dom kom väl för att allt var gratis. Funderar
skarpt på att förbjuda alla andra från att komma dit, alla som inte hör dit
för det spårar alltid ur och våra ungar råkar ut för det. Det får bli seriösa
tag till hösten känner jag.

Var i skolan idag och opponerade på varandra, det gick bra. Min uppsats
var okej tyckte dom, ska bara rätta till lite småsaker så är det bra sen.
Så nu ska jag inte in till skolan nåt mer alls, inte förrens nästa termin som
börjar 28:e augusti. Ska bara ta igen 2 dagar på praktiken så är allt klart
sen. Härligt, men samtidigt lite vemodigt. Jag är för social för att vara sitta
hemma och glo en hel sommar. Tack och lov så finns msn hehe. Nej då jag
ska passa på att umgås med alla mina raringar hela sommaren långt det
lovar jag.

Nu ska jag käka lite, har bara ätit några salladsblad idag. Men så pekar vågen
nedåt också:)

Kommentarer
Postat av: lillmia

ja faan så kul vi hade... va sååå kul å träffa er alla :) får inte dröja till nästa gång :) puss & kram

2006-06-01 @ 01:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0