Uppförsbackar

Åh vad jag önskade att detta kunde bli en positiv blogg men det blir det inte. Så den som inte orkar med mer gnäll från mig (jag klandrar ingen orkar inte heller så) då är det bara att sluta läsa nu för det kommer att gnällas.

Felix är sjuk och har varit det länge nu. Han har ögoninflammation och det bara varar och rinner, på nätterna har han feber det måste han ha för när han vaknar och kommer in till oss är han jättevarm. På dagarna går det relativt bra men han äter inte mycket och det märks att han inte är kry. Idag hade jag världens pärs med honom. Men vi kom iaf ut idag på första dagen på ett tag och fick oss lite luft. Nu ska jag skriva uppsats denna vecka men kommer att behöva ha honom hemma hos mig hela veckan och Kim kan omöjligt vara hemma för det har vi inte råd med då han missar både lön och bonus då. Och på torsdag är dagis stängt oxå så då måste han vara hemma. Så det känns tufft skulle gärna vara hemma och bara ta hand om honom och ha det skönt men när jag har 12 sidor att skriva blir jag lätt stressad. Och Felix får ju lida för det oxå tyvärr.

Sen är det samma gamla historia med biljardbordet igen. Hon hade ringt chefen i fredags och sagt att dom ville ha det i bollrummet och sen ringde hon självklart till Alex för mig vågar hon inte ringa. Alex sa att vi ville ju ha det där det gamla står och uppgav anledningarna till det och då sa Hon bara ja hade ni några invändningar så skulle ni ringa chefen för hon är för feg för att ta det med oss själv, men vi borde kunna lösa det utan att blanda in chefen. Jag blev crazy såklart och ringde chefen direkt och sa som det var och vart vi stod. Slutade med att jag började grina som vanligt då jag kom in på hur Hon behandlat mig sista åren. Typiskt mig men det gick omöjligt att hålla tillbaka. Jag hatar henne och vill inte ha min underbara son på Hennes jävla dagis. När Felix var 15 månader och precis hade börjat på dagis så hade han ett par stövlar som ramlade av ibland inte hemma men på dagis tydligen. Då Hon hade satt på honom dom gång på gång och dom ramlat av så slet hon av Felix hans stövlar och kastade dom lång bort på marken, moget beteende va?

Kunde jag så skulle jag flytta härifrån, finns ingen anledning att bo kvar här nu tycker jag. Jag ska ju inte jobba kvar på gården i höst och jag har 6 mil till skolan och inga vänner här jo en typ. Men att sälja vårat hus blir inte alltför lätt kan nog ta ett par år, sen är jag inte så sugen på att bo i lägenhet nu med 3 katter heller så det är ingen lätt situation.

Var på sexparty i helgen det var trevligt, kul att få träffa lite folk men annara har helgen varit rätt seg. Har sett på Prison break 3 ggr nu somnade varje gång utan den sista och jag säger bara det åh va spännande och va snygg han är alltså.

Tack Linda för att du orkar med mig nu, du är guld värd!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Fy det låter inte kul alls. Känns alltid som det kommer massa saker i vägen när man har viktiga saker i skolan att göra. Och har man inte det kommer man ju på massa saker att göra som kanske egentligen inte borde lägga så högt upp på priolistan. Men det är väl så det är. Hoppas Felix kryar på sig och att det går bra med arbetet. Kram Jossan

2007-02-13 @ 12:07:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10077
Postat av: Kerstin

hahaha..Jag skrattar bara åt följetången biljardbordet..! Du kommer inte vilja SE åt sådana framöver..
Och kasta Felix stövlar som du beskriver är inte ok, har Hon inte fått stå till svars??
Hoppas Felix pojken är frisk och glad nu, hälsa honom!!
Klart ni kan flytta..sätt bollen i rullning..har du nog redan mentalt gjort.. *L*

2007-02-13 @ 17:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0